Iedere avond na uur slapen wakker

Hallo allemaal,

Hier een inmiddels aardig hopeloze moeder.

Onze zoon sliep altijd goed door snachts van 8 tot 7.

6 weken geleden begon de ellende en is nu nog aan de gang. Thijs wordt iedere avond na een uurtje slapen huilend wakker. Hij is dan ontroostbaar als we alleen het speentje indoen en weer weggaan.
Hij is alleen stil tussenin.

We zijn al weken aan het tobben en we weten niet waar we wijs aan doen. Gisteren huilde hij anderhalf uur achter elkaar. Ik kan er aardig goed tegen maar mijn partner niet. Daar botst het nog wel is. Ik weet dat er niks is want als we hem pakken is hij stil maar zodra we hem wegleggen of de kamer uitlopen is het ellende nu zijn we ook alweer anderhalf uur bezig.

Iemand tips?

Groetjes

Wat vervelend. En lastig als je gewoon niet weet wat er is. Hoe oud is jullie zoontje? 
Onze dochter heeft ook zo'n periode gehad. We wisten niet wat er was...verlatingsangst, tanden, dromen..ik weet t nog steeds niet zeker maar 1 ding weet ik wel dat het allemaal fases zijn waarin ze soms je echt even nodig hebben. En soms duurt dat 'eventjes' best lang.. 
Wellicht kan een lichtje aandoen helpen. Wat bij ons werkte was er gewoon voor haar zijn. Wat ze overigens soms ook niet wilde en kon ze heel boos worden als we haar vasthielden. Maar houd vol want het gaat écht over...

Onze zoon is nu ruim 6 maanden. En na het plaatsen van dit bericht is het gelukkig al 2 nachten goed gegaan. 

Haha zal je altijd zien. 

Mijn dochter heeft nu een aantal weken hetzelfde. Zij is 17 maanden. Precies na een uur slapen is ze aan het schreeuwen en huilen. Als ik bij haar kom, wijst zij naar de deur. Als we haar mee naar beneden nemen is ze stil en gaat ze rustig zitten en/of slapen. Na 1,5/2 uur gaat ze naar bed en slaapt ze rustig door tot 9u in de ochtend. Wat zeggen jullie? Haar eruit halen (en dan zelf geen avonden meer hebben) of huilend in bed laten. Dan huilt en schreeuwt zij uren door? 

Terug
Bovenaan