Iedere dag overgeven

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Sinds 2 weken geeft de kleine ongeveer iedere dag over. De eerste week was het meer alsof hij te veel op had en gewoon een beetje terug gaf van zijn groente. Het is eigenlijk sinds 3 dagen meer aan het worden en vandaag was het gewoon echt overgeven. Zo erg dat we allebei schone kleren aan moesten trekken. Voor mijn gevoel is het niet dat hij te veel krijgt. Hij is 6 maanden (wel 71 cm en 8250 gram) en krijgt het volgende:

8.00 uur flesje van 210 water + 7 scheppen
11.00 uur fruithapje groot potje
14.00 uur Pap
17.00 uur Groente groot potje
21.00 uur flesje van 210 water + 7 scheppen

Sinds de pap erbij is gekomen gaat het eigenlijk mis. Ik ben tegelijk begonnen met overstappen op opvolgmelk. De pap maak ik nu met opvolgmelk en de flesjes nog met hypoallergene melk nr 1.  Hij kreeg altijd hypoallergeen preventief maar volgens het cb hoefde ik daar met opvolg melk niet op te letten. Het gekke is alleen, als ik denk dat het aan de melk zou liggen dan zou hij al eerder moeten overgeven, want hij geeft altijd over als hij zijn groentehapje ongeveer een half uur tot een uur op heeft.

Hij heeft er geen last van als hij overgeeft. Moet er niet van huilen en zou het liefst gewoon door gaan met spelen. Nu heeft hij ook met het flesje altijd veel gespuugd, al vanaf het begin dus daar doe ik johannesbroodpitmeel door en ik let altijd op dat als hij iets gegeten of gedronken heeft hij rustig in de box ligt of bij mij op schoot zit. Geen drukke spelletjes dus.

Hopelijk herkend iemand dit en weet ik waar ik het moet zoeken. Ik bel morgen ook even de dokter (vond dat tot op vandaag niet nodig).

Kerstwondertje

Hey meis,

Ik bedoel het net lullig, maar ik vind het best veel wat je geeft.
Ik zal zeggen wat mijn rooster is. Ik geef bijv s ´ochtends pap, misschien een idee?

7.00 uur 180cc + 6 schep en 5 kleine schepjes Bambix Groeipap.
10.00 uur Fruit heel of soms een half potje
12.00 uur half sneetje brood en beleg
12.15 uur 180cc + 6 schep
15.30 uur rest fruit of een koekje
17.00 uur groente
18.30-45 uur 180cc + 6 schep.

Misschien kun je je flessen terugvoeren naar 180 + 6 schep.
En dan je pap sochtends doen misschien?

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Anders bij twijfel BEL DE HA. Liever een keer teveel dan te weinig toch?

XX Saskia
mv RIk 04/07/07

Hoi Kerstwondertje,

Ik geef borstvoeding, dus over de hoeveelheden die je in de fles doet heb ik geen idee. Mijn dochter is ook 6 maanden en 8100 gram en 70cm.

Maar, als je het idee hebt dat het van de pap komt, wellicht dan een paar dagen de pap van het menu halen en kijken wat er gebeurt? Dan weet je iig zeker of het daarvan komt.

Succes!
Groetjes,
Janneke

Hoi hoi,

Nou de flessen kleiner maken gaat niet, want hij heeft het echt nodig, tenminste hij wordt heel boos als hij te weinig krijgt. Op het cb hadden ze me gezegd dat ik de pap het beste kon geven 's middags op de plek van een flesje. Ik kon er zelfs nog een flesje bij laten maar die heb ik weg gedaan. Misschien dat ik vandaag eens probeer minder pap te geven. Of misschien wat minder groente. Ik weet echt niet wat ik nu moet of juist moet laten. Dat zo'n klein ventje je zo onzeker kan laten voelen!

Nou ik ga de kleine uit bedje halen!
Kerstwondertje

hoi hoi

heb je wel eens gedacht aan reflux??

vraag er eens na op het cb.

misschien dat hij te veel last heeft van maagzuren en dat daarom alles omhoog komt

ik weet niet  of hij er dan al eerder last van had moeten hebben
 wil je ook helemaal niks aanpraten hoor

maar het verhaal zoals het overgeven , niks aan de hand en doorspelen
zelf na een uur nog overgeven klinkt best bekend van mij buurmeisje
en die heeft toevallig dan reflux dat is de reden dat ik het vraag

succes verder en hoop dat het snel beter gaat

groetjes moekje

Terug
Bovenaan