iedere keer na 3 kwartier wakker, tips??

Mijn zoon slaapt iedere keer maar 3 kwartier tot een uurtje. Ik weet dat de slaap opgebouwd is in blokken van 3 kwartier, maar wat kan ik doen om hem daarna verder te laten slapen. Want uitgeslapen is ie niet, het eerste kwartiertje is ie vrolijk, maar dan jengelt en huilt ie weer, er is dan geen land met hem te bezeilen.. Hij zou dus verder moeten leren slapen... De ene keer helpt het om hem te laten huilen, hij valt dan op den duur (na ong.15 minuten) wel weer in slaap en wisselt dan slapen en huilen af tot de volgende fles, maar dat is het gunstigste scenario... Hij kan zich ook zo vreselijk overstuur huilen dat ie niks anders meer doet dan kokhalzen (hij heeft flinke reflux) en dan heeft ie echt pijn.

Ik heb ook geprobeerd meteen naar boven te gaan en hem weer in slaap sussen, maar dat werkte 2x en daarna ook niet meer...

Hebben jullie tips???

grtjs Mick
 
Hoi Mick,

Hoe oud is je zoontje?
Heb je al wel eens gedacht aan inbakeren?
Waarschijnlijk is je mannetje heel onrustig in zijn slaap en woelt tie zichzelf wakker?

Ik zelf heb geen ervaring met inbakeren, in mijn omgeving wel veel gezien en daar hadden ze na een weekje echt al sucses.
informatie kun je bij het cb krijgen.
De inbaker doeken/zakken schijnen prijzig te zijn maar kun je ook krijgen op marktplaats.

Heel veel sterkte

Groetjes Louise mama v Floortje 2 jaar
 
Hi Louise, hij slaap al ingebakerd... is vanaf begin al een onrustig kereltje, maar buiten zijn reflux is hij gewoon gezond vlgs kinderarts, en dat denk ik ook wel.
 
Wat mij destijds enorm heeft geholpen is het boekje "babyfluisteraar" van Tracy Hogg en M. Blau o.a. te vinden op Boll.com. Samen met inbakeren.
Ik heb even een linkje bijgevoegd ik hoop dat ie werkt.
 Klik Hier  
Hij is niet vreselijk duur maar ik heb hem toen van de bieb geleend, misschien een idee?
Het is iets kindvriendelijker dan Ria Blom maar bied wel een goede structuur die goed te hanteren is! Wat me het meest is bijgebleven is het  respect waarmee je je kindje benaderd. Ik vond het een geweldig boek iig!
Daar stond dus ook het "probleem van de slaapcycles beschreven en door de methode toe te passen die zij beschrijft leer je je kindje  dus weer om na die 3 kwartier lekker verder te slapen, zonder dat ie eerst zijn longen leeg hoeft te krijsen!

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Saskia
 
Oh nee ik geef je de verkeerde info!!
Ik heb  het andere boek gelezen: wat je baby vertelt!
Klik hier
Ik denk dat het op zich niet heel veel uitmaakt maar dit gaat meer over slaapritmes zo te zien aan de recensies...Als je op de auteursnaam klikt zie je alle titels van haar.

Groetjes Saskia

P.S. Zie  nu net  dat ze ook een boekje "Wat je peuter vertelt!"  heeft geschreven, dat is denk ik wel weer interessant voor mij haha!
 
Ha Mickey,

We blijven elkaar toch achtervolgen.....
Mauk heeft hier ook last van gehad en heeft het nog steeds een beetje last van!
's  Nachts heeft hij hier gelukkig geen last meer van!
's Ochtends  gaat het nog het beste, na 3 kwartier wordt hij huilend wakker, maar met het speentje valt hij weer in slaap! 's Middags begint het weer opnieuw maar dan is het een hele taak om hem weer in slaap te krijgen! Mauk is dan nog wel moe maar het lukt hem op de een of andere manier niet om in slaap te vallen. Onrustig!!
Hij ligt wel in de puckebaby.....maar toch!!
De ene dag heeft hij gelukkig toch goede zin en blijft hij dat houden, maar de andere
dag is hij ontzettend moe en is het moeilijk om iets te gaan doen.
Ik ben al een tijdje bezig met ritme en regelmaat, jij doet dat toch ook met Jasper!?Het werkt langzamerhand wel, maar soms zit ik ook echt met m'n handen in het haar! Met Mauk op pad gaan vindt ik nog steeds heel moeilijk, vooral omdat hij zo moeizaam zijn slaap kan pakken. Dus vooral onderweg of in de kinderwagen is het voor hem nog moeilijker met al die prikkels om hem heen! Hij wordt dan nog onrustiger!

En Jasper? Slaapt hij gemakkelijk onderweg?
Is hij dan  ook onrustig!? Hoe doe jij dat?

Sorry ik kan je niet helpen, hopelijk vinden we samen een goede tip!?

Liefs Annemiek.
 
Terug
Bovenaan