Iedere keer weer ziek sinds op KDV!!!

Sinds mijn twee kindjes van 9,5 maand op het KDV zijn, zijn ze iedere keer ziek! Ze gaan er nu sinds bijna twee maanden naartoe en na een paar dagen hebben ze weer wat; dan bronchitus, dan weer diarree of overgeven. Soms is het na een paar dagen weer over, maar bv bronchitus duurt veel langer. Resultaat is dat ze meer thuis zijn dan op het KDV. Behalve dat het natuurlijk heel vervelend is dat ze ziek zijn, komt daar ook bij dat we de crèche voor jan joker betalen! Ik ben erg tevreden over het KDV, het is een hele goede, ziet er mooi en schoon uit en er zijn lieve, goede leidsters. Maar toch begin ik er over te denken om een andere oplossing te zoeken. Ik weet dat ze hun immuun-systeem op moeten bouwen, maar dit is wel erg heftig. Wat is jullie ervaring hiermee?

Groetjes
Irma mv Lorenzo en Camilla 19-02-2007
 
Hoi,
Mijn dochtertje was tot haar eerste jaar nog nooit ziek of verkouden  geweest. Toen ging ze  twee ochtenden  per week naar een creche bij een sportschool en vanaf toen kreeg ze alles mee wat je maar kon bedenken. Vond het eerst ook niets dat ze zo vaak ziek was maar je komt er gewoon niet onderuit. Nu zit ze sinds iets meer dan een jaar op een peuterspeelzaal en het is qua ziektes(meestal verkoudheid)nog steeds twee weken op en twee weken af. Niet altijd even fijn maar ze moeten nu eenmaal die weerstand gaan opbouwen.
Ik kan me voorstellen dat het nu tegenvalt, vooral twee kindjes tegelijk, maar wanneer ze het nu niet oppikken dan moeten ze er later nog doorheen.
Succes met je beslissing.
 
Hoi.
Mij kinderen gaan ook sinds 3 maanden naar het KDV en zijn ook veel ziek geweest.
Er was ook wel een epidemie,in mijn werk en vriendenkring is bijna iedereen ziek geweest.Maar het is wel zo,door ziek te worden bouwen de kindjes weerstand op.Je hoort ook veel dat als kinderen naar de kleuterschool gaan ook veel ziek zijn.Je zal zien dat jou kinderen dan niet zo vaak ziek zijn.Ik weet dat het nu niet leuk is,maar ik denk wel dat door ziek te zijn juist weerstand opbouwen.
Ik wens je sterkte
Groetjes Anja
 
Hoi!

Bedankt voor jullie positieve reacties, daar had ik echt behoefte aan! De laatste tijd kreeg ik nl alleen maar opmerkingen zoals: ach, ze zijn nog zo klein, je kunt ze beter thuis houden, ze zullen wel continu ziek zijn, enz. Daarom begon ik te twijfelen en dacht ik aan een andere oplossing. Wat doen jullie eigenlijk als ze ziek zijn? Blijven jullie dan zelf thuis of hebben jullie een oppas ofzo?

Groetjes
Irma, mv Lorenzo en Camilla 19-02-2007
 
Hoi,
In mijn geval kan ik daar niet over meepraten. Ik wilde (en kon gelukkig ook) thuisblijven na de geboorte van de oudste. Dit ook omdat wij geen achteropvang hebben wanneer ze ziek zouden zijn. Ik zou het liefst hebben gehad dat onze beide ouders dichterbij zouden wonen zodat die in hadden kunnen springen maar zij, en ook broers en zussen, wonen niet in de buurt.
 
Hoi Judith,

Ja, dit probleem heb ik ook. Mijn familie woont ver weg en kan dus niet inspringen in geval van ziekte. Nu doet mijn schoonmoeder het, maar is haast niet te doen. Als ik thuiskom hebben de kids steevast een poepluier want die verschoont zij niet en wacht ook op mij met eten geven, want dat doet ze ook niet. Een onmogelijke situatie dus en ook daarom zijn die continue ziektes van de kids een probleem. Daarbij zijn ze inmiddels al ruim een maand ziek, dan weer dit en dan weer dat en ik ben zo langzamerhand echt doodop! Zijn jouw kids ook wel eens zo lang ziek zonder een pauze ertussen of is dit wel erg heftig?
 
Hoi Camilore,
Een maand lang ziek is inderdaad wel heftig maar er gaat momenteel, het is helaas wel de tijd, vanalles rond aan virussen. Ik vond het zelf al veel maar jij hebt het natuurlijk dubbelop. Zoals ik eerder schreef, in het begin leek ons dochtertje ook echt alles op te pikken, was ze inderdaad net hersteld en had ze het volgende weer te pakken.
Je moet je inderdaad maar voor blijven houden dat het goed is voor hun weerstand.
Wel vervelend trouwens dat je wel een achterwacht hebt maar je kindjes niet echt kunt overdragen. Geen lekker gevoel lijkt me.
 
Nee, dit is zeker geen lekker gevoel en er moet dan ook verandering in komen! Ik denk er dan ook over om te stoppen met werken. Maar even aankijken nog hoe het in januari gaat als de kids weer naar de crèche gaan. Zowiezo moet ik uitkijken naar een andere opvang in geval van ziekte, want met m'n schoonmoeder gaat het niet langer zo. Overigens heb ik gisteren een second opinion gevraagd aan een andere kinderarts en hij zag gelijk dat mijn kindjes gebrek aan ijzer hebben. Hij heeft dus extra ijzer voorgeschreven en ook een kuurtje om aan te sterken. Hopelijk gaat het binnenkort een stuk beter en hebben ze geen terugval meer!
 
Terug
Bovenaan