Iedere nacht merenmaal jammeren

Zoals de titel als omschrijft is ons dochtertje van bijna 6 maanden iedere nacht weer onrustig. Dit had ze tot anderhalve maand helemaal niet. Ze slaapt de eerste uren heel vast zonder gedoe, maar zodra wij ook naar bed gaan begint het vaak. We zien wel dat ze slaapt tijdens haar gejammer maar ze stopt niet voordat wij weer een speentje bij haar indoen. En dit is wel 5 a 6 keer per nacht. We halen haar er dus ook echt niet uit. Ook is ze nog erg onrustig met haar armen. Weet iemand wat dit kan zijn en hoe je dit zou kunnen verhelpen? Is dit een fase? Zo ja, hoelang duurt dit gemiddeld?
Ps. Ze is verder wel een hele blije baby in de ochtend. Dus ze slaapt wel goed denken we. Alleen papa en mama niet. :(

Heel herkenbaar. Mijn dochter is 5 maand en sinds de slaapregressie kan ik er meerdere keren (variërend van 2-10x) eruit voor de speen terwijl zij gewoon slaapt. Ik wacht wel altijd tot ze doorjammert en sta niet bij de eerste ook bij haar bed .
Dit begint meestal rond 4u daarvoor slaapt ze goed en hoef ik er zelden heen.

Ik hoop dat het over is zodra ze zelf haar speen kan vinden. Heb nu een speen aan een knuffeldoekje in haar bed liggen in de hoop dat ze dit binnenkort snapt.

Ik lees mee voor verdere tips want vanaf 4u elke 20 minuten (met een beetje pech) eruit terwijl om 6u de wekker gaat is geen pretje haha.

Oh jaaa, zo herkenbaar!! Maar jij denkt dus een slaapregressie? En wij laten haar ook soms even 10minuten doorjammeren en soms lukt het ook dat ze even stil is, maar idd, meestal na varierend 20min tot 1u begint ze weer.. en ook mijn wekker gaat om kwart voor 5 haha. Hopelijk zal het snel voorbij zijn. Ik ga ook eens kijken naar zo’n knuffeltje aan haar speen.

Oh dat hebben wij hier ook, onze dochter is nu 8.5 maand. Gaat al ongeveer een maand / 1,5 maand zo… Gelukkig is het bij ons vaak 1 of 2 keer in de nacht. Nu een aantal nachten niet meer heen gehoeven dus wie weet was dit het. Ik ga ook niet gelijk heen ik wacht echt wel even een tijdje totdat ik heenga. Gebeurt ook vaak zat dat ze dan echt wakker is en ligt te lachen als ik bij haar kom maar (gelukkig) als ik haar speen in doe en gelijk weg loop valt ze gewoon weer in slaap. Succes!

[quote quote=10539725]Die fases komen en gaan ja. 
Wat doen jullie met nachtvoedingen?[/quote]Ik geen al sinds ze 3,5 week is geen nachtvoedingen meer, die heeft ze niet nodig blijkbaar.

Oei had ik ook met het speentje! Gek werd ik ervan. Heeft tot 9 maanden geduurd, toen kon hij hem zelf pakken. Vanaf 6 maanden kan je gaan oefenen (deed ik dus niet dus ik was tot 9 maanden de klos) met zelf pakken. Als ze dit onder de knie hebben heb je over het algemeen je nachten  weer terug!
Verder glow in the dark speentjes en een speendoekje zodat ze het speentje makkelijker kunnen vinden.
Op insta deel ik tips rondom slaap. Als je interesse hebt: @meerslaapkinderslaapcoach

Sterkte!!

Terug
Bovenaan