Iedere ochtend nattigheid

<p>Onze zoon is ruim 2,5 en sinds de zomer overdag zindelijk, hier hebben we eigenlijk niks aan gedaan dat ging een soort van vanzelf en gaat de hele dag goed, maar... Iedere ochtend als ik hem wakker maak (slaapt van 19.00 tot 7.30/8.00) is alles nat. Luier knettervol, onderbroekje, pyjama, beddengoed... alles nat! Toen hij nog in z’n ledikantje sliep was het ook regelmatig raak, maar nu iedere ochtend.</p><p>Broekjes, luiers met plakstrips, twee luiers, combi’s van verschillende maten, merken en soorten geprobeerd. Niks helpt... </p><p>Het lijkt wel of z’n luiers (welk merk, soort of maat ook) ‘afzakken’, dat had hij met een romper aan ook. Hij krijgt ‘s avonds al niet(s) veel meer te drinken. Paar slokjes water bij het avondeten en 70 ml warme melk bij het voorlezen, maar dat lijkt me het probleem niet (het ‘afleren’ van dit rustgevende fijne momentje voor hem wel). De luiers zijn ‘s ochtends echt doorweekt en dat krijg je niet met die 70ml. Hij plast nog voor we de pyjama aantrekken. </p><p>M’n laatste oplossing is om hem ‘s avonds als wij naar bed gaan op te pakken en te laten plassen, maar wakker = wakker en dan staat onze zoon ‘aan’. </p><p>Iemand nog dé tip? </p><p> </p>
 
Ik zou indd niet hierom een ritueeltje gaan afbreken. Ik heb het hier helaas ook bij mijn dochtertje van 2. Nu hebben wij het fijn aangeleerd gekregen dat ik als ik naar bed ga even check. Als het dan al vol is dan wissel ik ter plekke, in het licht van haar nachtlampje het luierbroekje om. Ze vind dit dan niet zo erg en word niet helemaal wakker dus slaapt daarna weer door. Sinds ik dat doe in combi met maat 6 van pampers dry pants (nappy) gaat het eigenlijk al een tijdje goed ??je kunt het eens zo proberen ipv inderdaad uit bed halen enz. Succes samen ??
 
Ik heb inderdaad ook een tijd lang onze zoon nog een schone luier aangedaan net voordat ik zelf ging slapen, gewoon terwijl hij in bed lag. Hij sliep dan eigenlijk direct door.
Heeft hier circa 2 maand geduurd, daarna ging hij steeds beter sochtends naar de wc en kwam er snachts niet meer zoveel maar nog wel een beetje ieder nacht, dus wel aan de luierbroekjes nog steeds. 
 
Hmm schone luier aandoen als wij naar bed gaan is echt een wakker kwakend lallend kind. Gisteren wéér een maat groter (pampers baby dry maat 7) geprobeerd en vanochtend was hij droog!! De plakstrips kunnen bijna op z’n rug vast (zijn voor vanaf 15+ kilo en onze zoon weegt net krap aan 13 kilo), maar hij was droog. Hopelijk morgenvroeg weer, fingers crossed!
 
Terug
Bovenaan