Iedereen in zijn waarde

Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik hier meeschrijf, maar lezen doe ik wel veel hier. Ik ben mama van bijna 4 kindjes en heb inmiddels 5 miskramen achter de rug.
Waar ik eigenlijk over wil schrijven is het gevoel van eigenwaarde dat ik iedereen gun. Ik doel daarmee op de berichtjes van CM en vooral de reacties daarop. Wat wordt deze mevrouw de grond in geschopt door de dames die vinden dat ze alles maar kunnen zeggen!! Laat iemand in zijn waarde alsjeblieft, dus ook iemand die niet zo goed is in de nederlandse taal. Ik vind het erg moedig dat ze hier haar verhaal kwijt wil, en het enige wat ik van jullie zie is een aanval naar haar toe over haar taalgebrek.
Kunnen we aub tot de kern van de zaak blijven, en dat is dat deze vrouw ook een (tweede) miskraam achter de rug heeft, en serieus een sterilisatie overweegt. En geloof mij ze is niet de enige. Ook ik heb met dit idee gelopen, en de reactie na de zoveelste miskraam is ook normaal. Alleen misplaatst. Daarom moet erover gesproken kunnen worden en dat is wat deze mevr. graag wil.
Als jullie niet kunnen geloven dat een buitenlandse vrouw met niet zo'n goede beheersing van de taal, ook verdrietig kan zijn na een miskraam en ook behoefte heeft aan een goed gesprek of steun, zou ik jullie misschien mogen aanraden om gewoon niet meer te reageren?
Sorry, maar ik moest naast mijn reaktie bij de berichtjes ook even een algemeen bericht plaatsen, zo oneerlijk vind ik dit.
We weten allemaal wat een pijn het doet om een kindje te verliezen, we weten allemaal wat het met je kan doen, ik begrijp gewoon niet hoe jullie je reaktie tegenover CM, zelfs na meerdere uitleg van haar kant, kunnen rechtvaardigen.
Hopelijk kunnen we nu iedereen in zijn waarde laten
Linda

Linda,

Goed van je, dit stukje. Ik heb me met het hele verhaal niet bemoeid, want ik kom hier niet zo vaak meer. Maar toen ik hier weer kwam, schrok ik er van, dit soort reacties kunnen toch echt niet hier. Groot gelijk, Linda!

Gelukkig is er op het forum 'Zwanger worden na een miskraam' - waar ik regelmatig schrijf - heel veel begrip voor elkaar, en ik wil CM uitnodigen om hier eens te komen praten.

Liefs,
Marjon
Moeder van *Marijn (gestorven en geboren na 15 weken zwangerschap)

ik weet achteraf ook wel dat ik haar daar verdriet mee gedaan heb, maar dat is achteraf. Helaas zijn op de forums van jonge gezinnen mensen actief (geweest) die helaas geen leuke berichtjes reacties plaatsen. Ik dacht dat degene net zo 1tje was...maar toen cm aangaf de nl taal nog niet volledig
te beheersen,drong het ook wel tot me door dat ook die mensen hun verhaal kwijt moeten kunnen hier...
het is gewoon jammer dat door toedoen van anderen...zulke mensen het moeten ongelden...heb dus ook mijn excusus aangeboden....ik ben helaas ook iemand die kan meepraten over het verlies van kinderen...dus ik weet precies wat het is, en dat iemand mij ook zou kwetsen in zo,n geval...dus voor de anoniemen die verder nog gereageerd hebben.....
EXCUSUS????
Maar goed dat is aan hun.

Hoi Susan,

Sorry hoor, als ik je weer confronteer met iets dat je duidelijk zelf al wist, maar ik vond het zo'n groot onrecht wat deze mevr. werd aangedaan, dat ik echt moest schrijven!!!
Die mevr. wordt zo onbehoorlijk behandeld dat mijn nekharen rechtovereind gingen staan.
Maar ik ben het met je eens, excuses zijn absoluut op hun plaats!!!
Het is niet mijn bedoeling om nu iemand anders te kwetsen, maar in mijn idee staat het los van mekaar. Medeleven hoort op dit forum thuis, belachelijk makingen niet!!!
Sterkte verder nog
Liefs Lin

nee je confronteert me niet opnieuw hoor linda, maar ik wil het hier bij laten zo....jammer dat de andere anoniemen niet meer reageren... zo zie je maar....ik heb mijn fout toegegeven en wat kan ik anders nog meer doen??
groetjes susan

Terug
Bovenaan