Iedereen is zwanger behalve ik (voor mijn gevoel)

<p>hoi hoi,</p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1">Ik hoop dat ik hier een beetje steun kan vinden. <span class="Apple-converted-space"> </span>Mijn vriend en ik willen sinds april/ mei er nog een kindje bij . Nu had ik een positieve test maar uiteindelijk op de echo een lege baarmoeder, mijn wereld storten in elkaar. Ik werd pas weer in juli ongesteld met een korte maar regelmatige cyclus van 23/24 dagen. Maar ik ben opeens gestopt met menstrueren de dokter heeft me doorverwezen naar de gynaecoloog maar die heeft een wachttijd van 2 maanden door de corona. Ze denkt zelf dat ik licht PCOS heb. Ik voel me zo verdrietig, boos en van alles in 1 omdat letterlijk iedereen om me heen zwanger is, begrijp me niet verkeerd ik gun het iedereen van harte maar mijn 2 vriendinnetjes waarmee ik een hechte band heb zijn allebei zwanger en ook nog eens “per ongeluk” . Ik heb bij ze aangegeven dat ik het ze van harte gun maar dat ik het wel moeilijk vind. Ik ben lichtelijk jaloers maar Is het verkeerd om zo te denken of me überhaupt zo te voelen? Graag wat tips want ik zie soms de bomen door het bos niet meer </span></p>

hi Channie,

Wat naar een miskraam! En wat balen dat jouw cyclus nu op zich laat wachten. Hopelijk kunnen ze je snel helpen... en miss moet je lichaam gewoon nog herstellen van de miskraam. Daardoor kan de cyclus wat langer worden, heb ik ook gehad.
Jaloezie snap ik best wel hoor. Je gunt het een ander, maar jezelf ook! En dat je een drietal bent en dat er 2 zwanger zijn, dat is natuurlijk zuur. Je wilt daar bijhoren en mee kunnen kletsen. Maar geef het tijd. Jouw moment komt nog wel. We zijn gewend dat alles in het leven planbaar is, maar voor een zwangerschap geldt dat helaas niet. Een kwestie van geduld, geluk en het juiste moment. Ik hoop dat je snel weer een positieve test in handen hebt :)

Nee hoor, ik vind je gevoel heel herkenbaar! Toen ik zwanger wilde worden en het duurde langer, toen kon ik ook heel verdrietig worden van WEEr een zwangersvhapsaankondiging op Facebook. Het voelde heel oneerlijk. Waarom zij wel en ik niet?! Terwijl die ander veel ongezonder leefde dan ik. Je gevoelens doen dan rare dingen. Ik zelf was open naar mijn nabije omgeving over dat het langer duurde met zwanger worden en ons traject bij kinderwens. Ik merkte dat men daar wel rekening meehield. Misschiej een aanrader. Als je goede hechte vriendschap heb kan je denk ik best benoemen wat je emoties zijn. Probeer het ergens ook wel te normaliseren voor je. Het duurt gemiddeld genomen een jaar voordat iemand zwanger is.

Dank jullie wel voor jullie berichtje? het is zo moeilijk ik open net mn facebook en hup weer een aankondiging?. 

Ja het is mega stom en dat mag je ook best voelen. Vooral na een miskraam omdat je dan niets liever wil dan weer terug naar die positieve test. Af en toe flink balen met je vriend samen lijkt me heel normaal. Het delen met je vriendinnen dat je het ook zo graag zou willen ook. En bedenk je verder met alles op fb, dat je ook niet weet hoe lang zo'n stel al bezig is geweest en hoeveel het gekost heeft natuurlijk. Duim voor je dat je niet te lang meer hoeft af te wachten en ik kan je anders aanraden om aan te sluiten bij een van de groepen hier op het forum met lotgenoten, dan kun je soms even wat kwijt. Dat helpt zodat je in t dagelijks leven jezelf er soms toe kan zetten om ook mee te leven met je vriendinnen. Op de lange termijn is het ook fijn als je daar aandacht voor hebt. Ik deed dat soms door iets leuks op te sturen, dan hoefde ik zelf minder ermee even maar bleef ik wel betrokken. Want het is ook voor je vriendinnen een spannende, soms stressvolle tijd. Op de lange termijn, als bij jou alles goed is gekomen, ben je blij als je ook daar iets in hebt kunnen doen.

Herkenbaar! Hier ook een miskraam met lange nasleep, man wat baalde ik als mensen in mn omgeving zwanger werden.. maar gelukkig niemand die dichtbij stond. Je jaloerzie mag er best zijn vind ik, al gun je het een ander natuurlijk ook best. Hopelijk mag je snel weer zwanger zijn.

Dankje wel voor je berichtje. Het helpt dat ik weet dat het niet vreselijk erg is om toch een beetje jaloers te zijn 

Terug
Bovenaan