Iemand al overgestapt naar grotere speen?

A

Anoniem

Guest
Dames,
Tijl is nu 2 maanden en de laatste 2 weken gaat het drinken niet van harte. Na de eerste 100ml vindt ie het allemaal niet zo leuk meer. Gevolg: zo'n 3 kwartier zitten met de fles!
Vandaag bij 2 voedingen eens de grotere speen geprobeerd, van Difrax, de M speen ipv S.
Dan gaat het opeens wel erg rap. Weet niet of dát dan weer goed is.
Tips?
Ervaringen?

Hallo

Onze zoon is nu 6 weken en ben vorige week overgestapt op de 3 standen speen.
Ik gebruik wel die van avent. Bij de spenen van 1maand duurde het wel een drie kwartier voor de fles leeg was met als gevolg gerelgd onder het drinken wakker maken of de fles half laten staan. Gebruik bij de standen speen nummer 1 en dat gaat prima.
Hopelijk heb je er iets aan.

groetjes bg

Hoi hoi

Mijn zoontje is nu 4 maanden en ik gebruik nog steeds de pasgeborene speen van avent
Hij drinkt in ongeveer 20 minuten zn fles leeg
Volgens de richtlijnen is dat precies goed....en hij vind t zelf ook wel best zo
Ik heb een speen geprobeerd vanaf 1 maand van avent, maar dan had hij zn fles in nog geen 10 min leeg en verslikte zich steeds
Waarschijnelijk zuigt Jesse harder dan de gemiddelde baby omdat hij gedurende 5 weken bezig is geweest voeding uit mijn borsten te krijgen wat hem niet is gelukt
Ik had gewoon geen voeding....hoor bij de 2 procent die echt geen borstvoeding kunnen geven
Is bij een echo gebleken dat mijn melkkanalen te smal zijn en er dus weinig tot niets doorstroomt
Maar daarom is het waarschijnelijk dat Jesse nog niet over kan naar een speen met meer of grotere gaatjes
Maar als jij het prettiger vind als je kindje wat sneller drinkt dan kan dat best
Als je kindje zn zuigbehoefte maar bevredigd en geen krampjes krijgt van het sneller drinken

Succes Ggoetjes Xennah

luuk is van 14 mei. overdag geef ik hem drinken met de avent nr 2. vanaf 23.00 uur doe ik hem 1 schep nutrix erbij, dan gebruik ik de 3 -standenspeen,stand 2 (en dat 'snachts ook nog weer om 3.00 uur). De avent nr 1 heb ik niet zo lang gebruikt. als ik stand 1 van de 3-standen speen gebruik. verslikt luuk zich, dus daarom werk ik met speen 2 bij gewone melk  en de 3 standen bij pap.

Mijn zoon is bijna 9 weken. Tot hij een week of 3, 4 was gebruikten we speen   nummer 1 van avent. Toen viel hij altijd in slaap tijdens het drinken en was het vrijwel onmogelijk hem knap te voeden. Ik heb toen speen nummmer 2 gekocht en gebruik nu deze. Hij drinkt wel zijn fles leeg binnen 10 minuten, maar hij heeft bijna nooit last van overmatig spugen. Deze speen blijft ik denk ik gebruiken totdat hij (doordat hij meer voeding krijgt) wel op 15 a 20 minuten zit.

Terug
Bovenaan