Iemand bekend met de pil minulet?

Deze kreeg ik net voorgeschreven van de gyn bij de nacontrole. Ik slik nu de cerazette net zoals voor deze zwangerschap. Zegt ze dat die niet helemaal veilig is! Waarom heeft de huisarts me die dan ooit voorgeschreven?? Raar!!
Ik had ooit microgynon maar daarmee ben ik in staat iemand te vermoorden! ;-) Zo sago word ik daar van.
Nu dus minulet. Ook een soort minipil begrijp ik.
Bekend bij iemand?

ik had microgynon en werd daar zo depri van, down, moe, amper libido
met cerazette ook weinig problemen maar die slikte ik 4 maanden en de microgynon 13 jaar. Werd pas ongesteld nadat ik stopte met cerazet, was inmiddels al ruim 7mnd na de bevalling

nu ga ik voor een spiraaltje, kiezen uit 2 soorten koperspiraaltjes
1 is 5 jaar en klein en amper negatieve reacties door vrouwen
2e is 10 jaar en ietsje groter, nieuw, en iets meer reacties door vrouwen met pijn bijv.

morgen apotheek bellen wat ze kosten en na weekend afspraak maken voor zetten

Ik heb ook cazerette omdat dat de enige is die je mag gebruiken als je bv geeft. de huisarts heeft mij gezegd dat die net zo veilig is als elke andere pil maar dat de mentruatie onregelmatiger kan zijn. dus de pil is iets minder prettig...
Mag toch hopen dat mijn huisarts daarin gelijk heeft...

Ik heb er nu een maand pil opzitten, geen idee hoe dat ding heet. Van de vorige pil kreeg ik een te hoge bloeddruk dus moet binnenkort weer naar de arts om te kijken hoe het gaat. Zo'n spiraal voor langere tijd klinkt ook wel fijn!
Mijn eerste pil was cerazette en er is mij nooit verteld dat ie niet veilig is.. Vreemd hoor!

Terug
Bovenaan