Iemand bekend met "te weinig" progestoron?

Hallo allemaal,
Wij zijn op 01-07-2009 gestopt met de pil.
Vrijwel meteen werd ik zwanger.
Helaas is dit in 08-209 uitgelopen op een miskraam.
Gelukkig hoefde wij niet lang te wachten voordat het weer raak was. Namelijk in 10-2009.
Maar jammer genoeg weer een miskraam gehad in 11-2009. Vol goede moed gingen wij verder.
Want ja de natuur stoot het niet voor niets af.
Misschien waren de vruchtjes niet goed en hadden we pech gehad.
Toen we in 02-2010 via de h.a terrecht kwamen bij de gyn. omdat we onze 3e miskraam hadden gehad, werden we toch wat onzeker.
3 keer mis dat kan toch haast geen pech meer zijn? Na allerlei bloedonderzoeken op verschillende ziekten en een chromosomen onderzoek, mochten we gewoon blijven proberen zwanger te raken.
En dat geluk hadden we in 04-2010.
Maar ook deze liep uit op een miskraam in 05-2010.
Toen we voor controle kwamen bij de gyn, bleek de uitslag van het chromosomen onderzoek binnen te zijn. Gelukkig was dat allemaal goed.
Dus genetisch bepaald kunnen we samen wel kinderen krijgen. Waarom gaat het dan toch steeds mis? Nu denkt de gyn. dat ik mnisschien "te weinig" progestoron aanmaak.
Nu moet ik deze maand een temp.kaart bij houden en 4 keer na mijn (verwachte) eisprong bloed laten prikken. 22 Juni krijgen we de uitslag.
En afhankelijk daarvan krijgen we te horen hoe nu verder.

Sorry voor mijn lange intro, maar mijn vraag is nu eigenlijk:
Zijn er meer mensen hier die ook te weinig progestoron aanmaken?
En krijgen jullie hier medicijnen voor?
Ik hoop zo dat we het met medicijnen op kunnen lossen en dat we als we weer zwanger worden het ook een keer kunnen blijven...........

Groetjes MMdJ

hoi

als ik het goed begrepen heb
is je progestoron waarde waarschijnlijk te laag
dit betekend dan dat je eisprong niet "goed" genoeg is en daarom waarschijnlijk je steeds zo snel een miskraam krijgt
bij mij was die ook te laag en had ik dus geen eisprong ALS ik hem al had
ik weet dat je met behulp van medicatie kan zorgen voor een betere eisprong
of voor een betere eigroei

succes en er zijn veel mogelijkheden
ook ik ben zwanger geraakt na 3 jaar en heb nu een zoontje van bijna 3 en ben nu zwanger van nummer 2. bijna 29 weken

groetjes moekje

Bedankt voor je reactie!
Ik ben vandaag de voor het eerst wezen bloedprikken voor het progestoron.
Volgende week nog twee keer en die week erna nog 1 keer.
Dan afwachten tot 22 Juni. Dan horen wet de uitslag.............
Volgens mij heb ik wel netjes elke maand een eisprong want wordt niet voor niets al 4 keer zwanger, en ik wordt anders gewoon netjes elke maand ongesteld....
Maar ja zeker weten doe je het nooit.
Dat zullen we 22 Juni wel horen.

Ik hoop datr het meevalt!
Maar fijn om te weten dat jij ook alsnog zwanger bent geworden!
Succes met je zwangerschap!
Geniet ervan!

Groetjes MMdJ

Terug
Bovenaan