iemand bekend met thebe kraamzorg??

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik ben nu bijna 18 weken zwanger van mijn 2e kindje, bij mijn eerste in 2004 kreeg ik nog perfecte kraamzorg, alles werd lekker bijgehouden en werd bij alles geholpen. Nu lees ik hier dat omdat die nieuwe kraamzorg wet is ingegaan er toch nog het een en ander verschillend geregeld is bij de verschillende kraamzorginstanties. Nu was mijn vraag, ik ga ook deze keer weer van thebe de kraamzorg krijgen, wie weet wat me te wachten staat.
- aantal uur maakt het verschil of je de borst of de fles geeft
- huishoudelijke taken als strijken, ook was van vader, toilet en bedden verschonen
- kraamvisite ontvangen
- oudere kinderen opvangen

dit zijn toch wel de belangrijkste vraagpunten van mij, ik hoop dat er iemand antwoorden op heeft.

groetjes Martine

Hoi martine,
Ik ben nu 35 weken zwanger!
Ik krijg ook weer zorg van thebe en er is idd een boel veranderd...
Maar ik denk dat dat bij andere instanties die kraamzorg verlenen net zo is want dat is nou eenmaal door de regering geregeld.....
Wat ze mij vertelden en in en brief stuurden:
_Alleen de was van moeder en baby worden gedaan
-Dagelijks badkamer en wc
Andere kids bennen het gezin worden niet meer verzorgd
Stofzuigen beneden doen  ze  als ze tijd hebben
Ik krijg omdat ik geen borstvoeding geef maar 36 uur over 8 dagen verdeeld,dus alleen de ochtend.Als je wel borstvoeding geeft komen er 6 uur bij.JIPPIE!!!!!
Ik maak me hier allemaal best druk om maar ze kennen blijkbaar tussendoor wel bekijken of je meer uren nodig hebt en dat kan dan wel worden bijgesteld blijkbaar.
Nou,bedankt regering....

Peggy

Oh dat is niet veel uren zeg. Ik zal straks ook van Thebe kraamzorg krijgen. Maar hier had ik ook niet op gerekend. Dus alleen de was van mama en baby. Dat is gek. Moet je het nog gaan uitzoeken ook. Dus manlief mag de rest gaan doen? Daar heb je toch kraamhulp voor?
Nou ja, ik ga me er niet druk om maken. Ik ben zwanger van nummer 3 en denk dat van rusten niet veel zal komen als de andere kids niet verzorgd worden.
Gaan ze beide bij mij dan naar school, maar zijn om half 3 elke dag thuis. Dus tja. We zien wel.
Alles komt goed...dat is zeker!

Maar 't is allemaal zo rar...dit heeft blijbkaar iemand bedacht in de reagering die niet zwanger is geweest nog. Die weet niet dat hulp  thuis juist zo belangrijk is voor iedereen in het gezin!

Helaas...we moeten het doen met de middelen die we krijgen. En 36 uur verdeeld over 8 dagen is niet veel...dat is iets wat zeker is!

Terug
Bovenaan