Iemand bekend met utrogestan?

De gynaecoloog heeft mij utrogestan voorgeschreven. Ik ben er gisteren mee begonnen en moet 3 keer per dag een tabletje vaginaal inbrengen. Ik ben er oa heel erg moe van en vroeg me af of er meer vrouwen zijn die dit gebruiken of gebruikt hebben en of deze bijwerkingen ook weer verdwijnen...

Het is een hormoon die de kans moet verkleinen dat ik een miskraam krijg. Ik heb in totaal 5x een miskraam gehad in de afgelopen 11 jaar en meestal wist ik het van te voren al. Ik had eerst een positieve test, vervolgens kreeg ik geen zwangerschapsverschijnselen, klopte er wel een hartje aan het einde van de 6e week maar die stopte dan meestal rond de 9e week. Het kindje wilde dus wel maar doordat mijn lichaam niet genoeg hormonen produceerde was mijn lichaam niet sterk genoeg. Rond de 14e week gaat de moederkoek het overnemen en mag ik stoppen met de hormonen. Ik krijg nu pas de zwangerschapsverschijnselen die er bij mij meestal bij horen zoals misselijk, moe, gespannen borsten, veel plassen enz enz

Misschien word je bloeddruk erg laag door die hormonen, dat kan heb je dat al laten nakijken?
Laag suiker gehalte en laag HB (ijzer) kan ook een reden zijn van vermoeidheid. Ik zou zeggen overleg het eens met je HA of GYN ;) bloedprikken is zo gedaan net als bloeddruk laten meten.

Veel rust pakken als je moe bent. Als je lichaam het nodig heeft gewoon lekker aan toe geven!
Moet je werken: Meld je ziek of zeg tegen je werkgever dat je aangepast werk wilt omdat je het anders niet trekt!
Luister goed naar je lichaam want ik denk dat je niet op nog een miskraam zit te wachten!!!

Ben er niet bekend mee maar dat je arts je in zover mogelijk wil helpen lijkt me een fijn idee. Een lichaam blijft een lichaam maar als je het zo nu en dan een handje kan helpen is dat prettig. Hopelijk is de hulp van het medicijn voeldoende om het ukkie later op de werel te zetten! Go!

Terug
Bovenaan