iemand bekend met verwijd nierbekken

Hallo,
Op de 20w echo was het nierbekken hiets verwijd. Pas als het 5mm is gaan ze stappen ondernemen en dat is nog niet zo dus moeten we terug komen voor een echo maar vind het toch een beetje eng. Hebben jullie er ervaring mee?
Gr

Bij mijn dochtertje, inmiddels 4 jaar, was dit ook het geval bij de 20 weken echo. Wij moesten met 30 weken terugkomen voor een nieuwe echo, toen was het binnen alle marges.

Ons werd verteld dat als het nierbekken wel verwijd zou blijven dat het ook niet ernstig zou zijn. De baby zou dan na de geboorte preventief antibiotica krijgen ter voorkoming van een urineweginfectie. Die kans is namelijk groter met een verwijd nierbekken. In de meeste gevallen trekt dit vanzelf bij. Als je dat zou willen, zou je zelfs thuis mogen bevallen, het is geen medische indicatie!

Vraag het nog even na bij je VK, die kan je alles erover vertellen.

Bij mijn dochtertje, inmiddels 4 jaar, was dit ook het geval bij de 20 weken echo. Wij moesten met 30 weken terugkomen voor een nieuwe echo, toen was het binnen alle marges.

Ons werd verteld dat als het nierbekken wel verwijd zou blijven dat het ook niet ernstig zou zijn. De baby zou dan na de geboorte preventief antibiotica krijgen ter voorkoming van een urineweginfectie. Die kans is namelijk groter met een verwijd nierbekken. In de meeste gevallen trekt dit vanzelf bij. Als je dat zou willen, zou je zelfs thuis mogen bevallen, het is geen medische indicatie!

Vraag het nog even na bij je VK, die kan je alles erover vertellen.

hoi, bij mijn zoontje van inmiddels 5,5 maand waren bij de 20 weken echo de nierbekkentjes iets verwijd, eentje was 5,2 de andere 7. Hier zeiden ze dat het verwijd is omdat het boven de 5 is, maar onder de 10 doen ze verder niets. Ik moest nog wel een keer terugkomen voor een extra echo om te kijken of het boven de 10 was geworden, dit is niet gebeurd. Wat mij is verteld is dat het heel veel voorkomt en dat je baby sneller een urineweginfectie kan krijgen. Dus als je baby onbegrepen koorts heeft moet je de urine laten controleren bij de HA.

Hej Rina77,
thnx voor je berichtje.
Ik moet over 3 weekjes ongeveer wee rop echo en zal dan de waardes horen van de nierbekken.
Wij hoorde dat als ze boven de 5 zijn dat hij dan gelijk een antibotica krijgt en idd in de gaten gehouden moet worden maar als jij zegt boven de 10 dan stelt me dat wel iets meer gerust.
Is je zoontje al ziek geweest? Of heeft hij nergens last van?
gr

Terug
Bovenaan