iemand die hier ervaring mee heeft? (cyste)

Hallo allemaal,

zal me even voorstellen , ben inge (24) en heb 5 1/2 jaar n relatie.
nu hebben we t de laatste tijd veel over kindjes gehad en willen we binnenkort toch gaan stoppen met de pil.
Maar mijn probleem is dat ik cystes op mijn eierstokken heb.
Die pil kreeg ik dus om er voor te zorgen dat mijn menstruatie regelmatig werd.
Nou weet ik dus niet of ik straks gewoon regelmatig ongesteld blijf of dat t weer n ramp word.
ook heb ik gehoord dat er kans is dat je moeilijker zwanger word.
Zijn er hier op dit forum misschien mensen die ook cystes hebben en kunnen hun mij misschien hun ervaringen laten weten.

liefs Inge

Hoi Inge,

Welkom op het forum! Zelf heb ik (gelukkig) geen cystes, maar ik weet van een heleboel meiden op dit forum dat ze daar wel last van hebben. Dat heet PCOS, voor het geval je dat nog niet wist. Ik wens je heel veel succes met het zwanger raken en ik hoop dat je er niet te veel last van zult ondervinden!

Liefs, Anke

Hallo,

Hier een expert op het gebied van cystes...
Allemaal kleintjes heb ik standaard op mijn eierstokken, maar ik heb ook nog het geluk (of kun je het beter de pech noemen) dat ik middels hormonen eitjes ga aanmaken die niet springen als ik daar weer geen hormoon voor spuit..
Gevolg... follikelcystes....
3wkn geleden eentje weg gehaald operatief van ruim 9 cm. Nu weer een van bijna 3 cm.

W.s. zal je cyclus als je stopt met de pil niet echt regelmatig zijn... Wacht niet te lang is mijn advies en vraag om een verwijzing naar het ziekenhuis.
Wellicht, en dat hoop ik van harte voor je, kan je cyclus met Clomid op orde komen en maak je ook eitjes aan.
En dan natuurlijk goed je huiswerk doen en dan hoop ik dat je snel zwanger mag worden.

Succes.
grtjs
mama Peet

hai.

bedankt voor je reactie.
Wat kan ik nou t beste doen.
moet ik voor dat ik met de pil ga stoppen bij de huisarts langs gaan voor advies of moet ik gewoon stoppen met de pil en dan ff afwachten wat er gaat gebeuren?
twijfel er zelf nogal over.
Krijg namelijk t idee dat een huisarts pas iets gaat doe als je al langer bezig bent.klopt dat?
liefs inge

Ik zou nu niet naar de huisarts gaan...
Stop met de pil en ga niet ontpillen of zo, want mijn gyn zegt dat dit helemaal niet nodig is... Benut juist die eerste maanden, want voor mensen zoals wij kunnen die juist heel vruchtbaar zijn, blijkt...
Mocht je cyclus heel onregelmatig zijn dan stap je over een maand of 5, 6 naar de huisarts en vraag je om een verwijzing....

succes!!!
hopelijk is de medische molen voor jou niet nodig!!

grtjs
mama Peet

Hai.

Ja misschien kan ik eerst even afwachten en kijken hoe t gaat.
Ook maar ff met mijn vriend overleggen, hij vind t namelijk wel n goed idee om toch maar wel ff naar de huisarts te gaan.
ik kijk wel ff wat we gaan doen.
voorlopig ben ik nog aan de pil en gaan we eerst lekker op vakantie.
En misschien daarna????.....
wie weet hihi.
Liefs Inge

Terug
Bovenaan