iemand die kan helpen? dag schema?

hebben jullie een ritme? hoe ziet jullie dag eruit? krijg maar geen ritme in slaapjes.. en krijgt jullie dreumes nog 3x melk?

Ritme in de slaapjes krijg je weer door veel thuis te blijven, elke dag zelfde ritme. Dan krijg je vaak de slaapjes er zo weer in. Op een gegeven moment hebben ze natuurlijk ook iets minder slaap nodig.
Harm haal ik rond 8 uur 's morgens uit bed, van 10.15 tot 11.00 een dutje, dan van 12.30 tot 15.15 slapen. Om 18.15 gaat hij dan slapen en hoor ik hem de hele nacht niet weer.. :)
Sinds een paar weekjes de derde fles eraf. Ging zonder problemen.
Succes, hopelijk heb je er snel weer een ritme in zitten. Kan trouwens ook zijn dat ze niet willen slapen omdat er tandjes aan komen he, als je ze neer legt, dan krijgen ze er meer last van. Gelukkig wil Harm op dat soort momenten wel zn speen, waardoor hij snel rustig word. Voor de rest is hij van de speen af.
Hopelijk kun je er wat mee!
Liefs

Hoi, Hier ook een dag schema, misschien heb je er wat aan.
Ongeveer 09:00 opstaan, aankleden en flesje.
Ongeveer 11:00 Boterham met worst en een flesje (paar slokken) diksap
Ongeveer 12:30 Fles en dan lekker slapen
Ongeveer 15:30 fruithap
Dan om ongeveer 17:30 warm eten

Om ongeveer 19:00 weer een fles. Daarna slapen tot ongeveer 20:00

tussen 22:00 en 23:00 de laatste fles en dan slapen tot ongeveer 09:00.

Ik zeg ongeveer omdat het wel eens kan veranderen door dat wij erg veel overlast van onze buren hebben, ze slaan nog al met de deuren. Al wat van gezegt maar niks geholpen, dus blijven wij aan de 4 flessen hangen.

En nogmaal het ene kind is niet het andere kind, dus ik weet niet of het de oplossing is om veel thuis te blijven, aangezien wij ook veel thuis blijven met hem en ons aan het ritme proberen te houden.

Met slapen gaat er altijd een knuffel mee naar bed, wie weet een tip.

Liefs en ik hoop dat het je wat helpt.

Hier hebben we meestal het volgende ritme (op het moment niet helemaal doordat ze een beetje ziek is)

- 6 en 7 krijgt ze de fles, daarna gaat ze gelijk weer slapen tot meestal ongeveer half 9.
- half 10 een fruithapje.
- van 10 tot 11 slapen
- half 1 een broodje (bij lange na niet helemaal)
- slapen van 1 tot 3 uur
- rond half 5 groente
- tussen 5 en 6 slapen
- tussen 7 en half 8 een papfles en daarna naar bed en dan rond 12 uur nog een papfles.

Wij zitten dus ook nog op 4 flessen. We wilen wel graag de 12 uur fles eraf heel soms lukt dat maar meestal wordt ze tussen 11 en 12 gewoon zelf wakker.

Succes

Dit is ons ritme:

7.00-7.30: fles
9.00: fruit
9.30: naar bed, meestal tot 10.30
11.30: boterham, daarna een fles
13.00-13.30: naar bed, meestal tot 15.00
15.00: sap of thee, met een koekje of soepstengel
17.00: warm eten
Daarna soms weer een dutje, maar dan wil ie niet naar bed, maar slaapt ie in de box of op mijn arm
18.30: pyama aan
19.00: laatste fles
19.30-20.00: naar bed

Groetjes!

Wij merken dat als we een keer niet dit ritme aanhouden en bijv, ''s avonds weggaan, Julian helemaal van het padje is. We moeten de dag erna of 2 dagen erna, thuisblijven om het er weer in te krijgen.

Hier sinds twee weken de 4e voeding eraf. Wij hebben ongeveer dit ritme
7u bv en brood
8:30 dutjey
10:00u fruit
12:00u bv slapen
15:00u fruit
17:30 warm eten
19:30u bv met granen en slapen

Terug
Bovenaan