Iemand een goed excuus?

Hallo dames!
Aankomende week zijn mijn man en ik uitgenodigd voor een etentje bij familie. Echt supergezellig, want mijn tante kookt heel uitgebreid en altijd iets bijzonders. Niemand weet nog dat ik zwanger ben. Nu hadden ze laatst sushi gemaakt toen mijn ouders kwamen eten. Dit mag ik nu niet hebben toch? Ben bang dat ze misschien weer iets maken wat ik nu niet mag. Hoe kan ik dit van tevoren aangeven? Hetzelfde geldt voor drinken. Normaal altijd in voor een wijntje of een lekker likeurtje bij de koffie.
Oh hoe lul ik me hier uit?
Ben echt megaslecht in liegen!

Help! Xx
 
Haha, ik ben heel goed in liegen.

Ik drink altijd heel graag een wijntje en dat viel ook gelijk op, dus heb gezegd dat ik een antibiotica had en daar mag je nooit alcohol bij drinken!

Of zeggen dat je naar huis moet rijden, of de dag ervoor teveel gedronken heb :)

Sushi is niet zo goed, maar de berichten zijn hier nogal over verdeeld, sommigen zeggen als het verse is mag je rauwe vis, nou ik doe het niet, terwijl ik het wel superlekker vind.

succes
Mariska
 
Jee wat goed dat jullie het nog niet verteld hebben.Ik heb het al verteld omdat dat leuk is en ik het zelf prettiger vind. De 1e x had ik het geheim gehouden maar toen het bij de echo (met 10 w) een miskraam bleek wilde ik heel graag bv mijn broertjes spreken en die kregen ineens een huilende zus ad lijn over een dood embryotje in de buik terwijl ze helemaal van niets wisten. De 2e x had ik het ook niet verteld en lag ik ineens in het ziekenhuis. Maar dit is mijn ervaring.

Uiteindelijk is het natuurlijk het leukste als je het gewoon kan vertellen als alles al goed is en je familie en vrienden zich ook geen zorgen om je hoeven te maken want merk wel dat iedereen nu met mij de uren naar de echo aftelt.

Hier in Spanje zeggen ze trouwens dat als je de 8 weken haalt de kans op een miskraam echt heel erg klein is geworden dus dat hebben we al bereikt!

Liefs
 
Qua drank kun je nog wel wat smoesjes verzinnen, maar qua sushi zou ik het niet weten. Misschien zeggen dat je last hebt van je maag, er heerst wel een buikgriepje, en dat je nog aan het herstellen bent??
 
Ik zou ook van te voren niks zeggen. Op het moment dat er iets op tafel komt wat je niet mag proberen te ontwijken en anders zeggen dat je je niet lekker voelt en daarom geen rauwe dingen en alcohol wilt.
Ik ken wel het probleem hoor, bij ons is juli de verjaardagenmaand. Ik zelf ben ook jarig. En nu weet ik zeker dat iedereen gaat vragen: goh, ben je gestopt met roken? je bent zeker zwanger? pff, dat word ook weer wat. Vorige zwangerschap ook gestopt met roken, maar daarna weer begonnen, dus ik weet zeker dat ze dat er ook aan gaan linken haha.
Naja, tot 27 juli wil ik het liefst nog niks zeggen, dan hebben we de echo dus weten we hopelijk vlak voor we op vakantie gaan of alles goed is!
Liefs,
Mar
 
Thanks meiden! Ik gooi het op de antibiotica en voor de rest zie ik het wel.
Wij proberen het ook nog even stil te houden, maar het wordt toch wel lastig!

Xx
 
Hay meid,

Ik dacht laatst bij vrienden slim te zijn.........ruilde snel mijn glas met de lege van mijn vriend...........

Ze hebben het gezien, heb het ze maar verteld!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 
Terug
Bovenaan