iemand een idee??

hoi allemaal,

ik heb een vraag over fruit, toen just 4 mnden was,en daarna nog 2mnden, at hij goed z'n fruithapje. rond 6 mnden deed hij het niet meer, ik kreeg er niks meer in. toen ben ik overgegaan op de boterham. dat gaat allemaal prima, hij eet er nu bijna 2 's middags.

maar nu zit ik met dat fruit, ik wil eigenlijk wel dat hij die vitamines die erin zitten binnen krijgt... maar ik weet niet meer hoe. ik zie vaak dat er rond 10uur fruithapje gegeven word, maar just eet 's ochtends pas om 9 uur. hij is een uitslapertje. 10uur fruit redt ik dus niet, en ik denk ook niet dat hij het opeet. nu dacht ik slim te zijn en sinaasappelsap te geven... maar nee meneer lust het niet. verdunt met water ook niet, wat het wel minder zuur maakt...
verder is hij qua fruit ook nog kieskeurig.banaan was altijd een succes, maar dan raakt hij verstopt.die wil ik dus niet meer geven. en al het andere lust hij alleen in combinatie met, natuurlijk, banaan.
weet iemand iets wat ik nog kan proberen? of drinken waar veel vitamines inzitten?
(hij drinkt roosvicee tussen door)

alvast bedankt!
 
Sinaasappelsap zou ik zelf niet snel zitten, veel sappen zitten vol suikers ( pakken tenminste). Rosvicee heeft een multivit-versie. ( op de fles staat dat er 30% minder suiker in zit dan diksap).
Er bestaan ook babysmoothies ( kleine pakjes, wel kostbaar, maar 1 pak staat gelijk aan 1 kleinpotje fruit). Toen mijn dochtertje nog niks wilde van fruit deed ik wel eens een schuitje in haar fles. Of ik maakte een fruithapje, wat liga en een scheutje smoothie. Je kan ook wat fruit op brood doen.

 
ik heb de sinaasappelsap zelf geperst, dus er zitten geen suikers in. en qua roosvicee heb ik inderdaad de multi-vit fles, maar de hoeveelheden die hij daarvan drinkt lijkt me niet genoeg.
fruithapjes met liga heb ik ook vaak gegeven, maar die at hij ineens niet meer. daardoor ben ik eerder begonnen met de boterham. (mocht officieel pas met 7 mnden)
 
Dan misschien alles was opschuiven qa tijden, dus alles was later. Of misschien 1 boterham ipv twee. Dit zal waarschijnlijk niet direct effect geven, maar misschien zit hij te vol vd boterhammen. Als hij met een paar dagen zijn boterham zijn ritme verschuift krijgt mij misschien eerder zin in zijn fruit. Of 1 boterham met fruit al toetje.
Het kan ook een fase zijn, volgens mij syoppen kinderen wel vaker iets met het ene ( tijdelijk) als ze aan het nieuws beginnen. Over de hoeveelheid vit. ziou ik me nog niet zo druk maken. Krijgt hij flesvoeding, daar zit nl nogal wat in. mijn dochter is 8 maanden maar eet pas sinds een week ofzo echt goed haar groente. Ze weigerde het gewoon op welke manier we het ook aanboden. Het CB of de KI hebben me nooit ernstig aangekeken over een vit. gebrek. Nog sterker, de KI zijn gewoon blijven aanbieden en veel meer kan je niet doen.

 
In fruit zitten veel vitamines,maar wil hij wel groenten?
Hoe oud is je zoon nu? ik weet dat er een tijd terug vloeibare vitamines waren.
Mijn zoon heeft ook een periode gehad dat hij geen fruit wilde,maar dan gaf ik hem wel een kauwtablet,maar die zijn vanaf 1 jaar.

Maak je zelf fruit of geef je uit een potje.
Ik maakte het altijd zelf en dit wilde hij niet meer,toen heb ik maar gewoon een potje fruit gekocht en dat at hij wel,dus toen kreeg hij toch nog wat vitamines binnen.

Succes
 
Onze dochter eet 's morgens ook geen fruit. Zij krijgt het nu in de middag rond 14.30.
Weet niet of je dat al geprobeerd hebt, een ander tijdstip?

En misschien een fruityoghurtje? (olvarit heb je ze van en ook nog andere merken) Dat hielp bij ons ook goed kan ook als toetje gegeven worden. Misschien minder vitamine dan alleen fruit maar wellicht te proberen.

Hoe oud is je kindje? Anders yoghurt geven en zelf kleine stukjes fruit indoen.

Succes ermee... en idd in groente zitten ook vitamines ;) Dus iig niet te druk maken. Al herken ik het wel hoor!
 
Hoi hoi,

Ik zou wel oppassen met fruitsappen, doordat je dan weer de vezels mist krijg je weeer last van gas. Ook niet echt fijn. Enne in versgeperste sinasappel zit ook suiker. Weliswaar vruchtensuiker, maar voor je lichaam hetzelfde.

succes.
 
Je zou de het fruit ook 's middags kunnen geven.
En ik heb tot zeker 1 jaar mijn dochtertje haar fruit in de blender gedaan.
Dan krijgt ze alle soorten fruit en dus genoeg vitamines binnen.
mijn dochtertje is nu 1,5 jr en ik geef nu stukjes fruit, daar eet ze alleen druiven,banaan en mandarijn van. 1 keer in de week geef ik haar gewoon nog een fruithap met gemixt fruit.
Prima oplossing dus!
succes
 
Terug
Bovenaan