Iemand een paar oren gevonden?...

Hoi hoi,
Iemand een paar oren gevonden? Ben die van mijn dochter al een tijdje kwijt namelijk... Ongelooflijk zeg! Aangezien ik de laatste twee dagen íets vaker mijn geduld verlies dan ik zou willen, dacht ik, ik ga eens even lekker m'n verhaal doen! Misschien lucht dat wat op! Ons engeltje is los! Haha.. Nee echt serieus, ze luistert niet! Maar niet af en toe niet, maar de hele dag niet! Ik ben heel concequent qua belonen en straffen, dus geen idee 'waar het mis is gegaan'.. Als ik haar zeg dat ze iets niet mag doen, trekt ze een grappig gezicht en kijkt de andere kant op. Het interesseert haar gewoon niks als ik boos ben. Ze staat regelmatig op de gang, niet zo heel lang, maar wel even. Nu heb ik haar vandaag voor het eerst op een stoeltje, gewoon in de kamer gezet en gezegd dat ze daar 3 min moet blijven zitten (ze is nu ruim 3,5jr ). Dat vond ze toch wat minder leuk! Maar ze bleef wonder boven wonder alle (5) keren zitten. Nu deed ze vanmiddag iets stouts, kijkt ze me aan, zegt ze met de grootste lol 'waarschuwing!'. Die houding.. ik kan er echt niks mee. Wie herkent dit (zal bijna iedereen wel zijn als ik het zo van vriendinnen hoor ..haha). Zou ze bijvoorbeeld zenuwachtig kunnen zijn voor de basisschool? We hebben het er wel vaak over en vriendjes en vriendinnetjes gaan ook al. Ze gaat per 1 sept naar school.

Ow ja en sinds  twee weken  ongeveer speelt ze weleens buiten de tuin. Hier achter zijn nog twee kindjes van 5 en 6, daar speelt ze dan mee. Is dit een soort, 'ik ben groot houding'?

Bedankt voor jullie reacties alvast!! Fijn weekend!
 
Hoi hoi,

Ik zoek ook nog een stelletje oren, een linker en een rechter die bij een jongetje horen van ook ruim 3,5 jaar. Je herkent hem zo, hij mist beide oren.

Het leuke is wel, dat als je hem roept met niet zijn roepnaam, maar met "Kees" dan luistert hij opeens. Kijkt om en zegt; "ik heet geen Kees, ik heet Stan". Haha, en toen had ik opeens de aandacht.
Maar ik heb het donkerbruin vermoeden dat dit misschien wel een beetje in de leeftijd zit. Het corrigeren lijkt hier soms ook weinig effect te hebben. Maar als ik hem in zijn kinderstoel, in tuigje, op de gang zet, dan is het voor hem huilen en verdriet. Ook als hij dingen moet inleveren waar hij op dat moment mee bezig is, of waarde aan hecht. Dat klinkt aardig hard, maar op deze manier tref ik hem wel en lijkt het te werken. En werkt het niet, dan is het huppakee, naar bed. Als die oren het niet doen, dan maar naar bed. Misschien doen de oren het wel na een "slaapje". Dit is hier ook een behoorlijke straf.

Tja, consequent blijven lijkt me het meest voor de hand liggen en hopen op betere tijden. En voor jezelf; zo af en toe je hart luchten en even een blokje om lopen of iets van dien aard.

Succes!
 
Het is volgens mij echt de leeftijd. Ook mijn dochtertje van 3 ½ doet niks meer met haar oren. Soms lijkt het erop dat ze geoon niet meer genoeg uitdagingen heeft de hele dag hier in huis. Ze gaat 2x per week naar de peuterspeelzaal en de juf had al tegen mij gezegt dat ze haar tijd vooruit is. Het is gewoon een pientere meid en ze heeft het er helemaal aan toe om naar de basisschool te gaan.

Petra.
 
hoi,

heerlijk herkenbaar!

het is inderdaad de leeftijd...

gewoon door gaan met wat je doet(corrigeren enz)
je doet niks verkeerd.

en die oren, misschien vind jij ze nog, naast de oren van mijn zoon!
succes
 
ha ha, en naast de oren van mijn zoon misschien!
Ja, herkenbaar. Al moet ik zeggen dat het de laatse maand weer lekker gaat, maar het kan zomaar omslaan! Ik geniet er maar van nu!
Succes!
 
Hoi medemoeders.

Wat een geluk.....Ik ben niet de enigste met een kind dat niet luistert.
Ook mijn dochter luistert al een week of 3 niet. Ik wordt er niet goed van. En daarbij is ze s'morgens ook nog eens rond de klok van 6 wakker. AHHRRRRRRRRRGGGGGGGGG.
Maar ach zo te lezen ben ik niet de enige. Gelukkig maar.

Ik wens jullie veel succes verder met jullie niet luisterende kids en ik hoop van harte dat het weer heel snel over is.

Lieve groetjes van Rilana mama van Bo (31-01-05)
 

Hallo,

Hier ook een paar goede oren gezocht???

Hier is ook een moeder die niet altijd meer weet wat te doen want niets lijkt te helpen.
Als mama zeg dat mag je niet doen loopt hij weg en 5 tellen later doet ie weer percies hetzelfde.
S'avonds met naar bed gaan ook  dan blijft hij maar vragen om liedjes  en kusjes te geven en steeds als mama net beneden is dan moet meneertje net weer plassen e.d
Maar als papa wat tegen hem zegt is ie vaak wel stil of luisterd hij wel.
Wij proberen steeds weer om dingen met hem te ondernemen en hem dan als hij lief is geweest hem daarvoor te belonen.
Winkelen is ook een ramp met hem, maar boodschappen moeten er ook regelmatig komen.
Hij vind het ook mooi om zijn babybroertje lekker te plagen.
Onze zoon mag vanaf 1 sep op de maandag proefdraaien op de kleuterschool verder gaat hij 3 dagdelen naar de peuterschool.

Verder zijn alle dingen erg herkenbaar.

Succes iedereen.
Groetjes mammajesse (04-10-04 en 10-03-08)
 
Hoi mamajesse,

Leuk om je weer eens tegen te komen (van toen het 0-1 forum geloof ik).
Stan krijgt eind aug. een baby-brusje en mag 4 sept. naar school. Dat zal voor hem wel een behoorlijke intensieve periode zijn.
Gelukkig gaat het hier met boodschappen doen ietsjes beter. We maken (waar nodig en mogelijk) samen een boodschappenlijstje en gaan samen in de winkel zoeken naar de artikelen. Ook het geven van een handje bij het oversteken&lopen over de parkeerplaats van de super, gaat steeds beter. En tja, bij deze super krijgt hij altijd een plakje worst, daar wordt veel voor gedaan .

Als je uitlegt waarom wat moet gebeuren, scheelt het vaak al heel veel in het meewerkend gedrag van je kind. En als je daarna iets leuks in het vooruitzicht stelt, dat wil ook wel eens helpen.

groetjes Marieke
mv Stan 04-09-04 en zwanger van nr. 2 (ik ga voor 08-08-08 , dan zijn beide geboorte data "speciaal")
 
Terug
Bovenaan