iemand enig idee?

Nog ongeveer 10 weekjes en dan komt ons derde kindje.
We zijn dus druk bezig om alles op orde te krijgen. Kamer is klaar, kleertjes zijn gewassen, en nu kijk ik of ik alles heb. Dus had het boekje van de kraamzorg erbij gepakt.

Nou zie ik staan dat je onder andere moet hebben:

1 plastic afwasbak (nieuw)

Waarom heb ik dat nodig vraag ik me af. Het is niet om het babybadje te vullen, want daarvoor moet ik al een schone emmer hebben.

Heb de intake nog niet gehad, anders vraag ik het daar wel, maar misschien dat jullie een idee hebben waarvoor ik dat nodig heb? Hahha, het zijn ook de kosten niet om het te kopen, maar ben gewoon nieuwsgierig.

En nog even een vraagje. Na het kraamverband, wat voor soort maandverband gebruikten jullie voor de eerste weken?

hoi

Misschien gewoon om in af te wassen lijkt me.
kzou zo snel niks anders kunnen bedenken.
En dat ellendige kraamverband. Zodra het kon ben ik daar mee gestopt en dan gewoon maandverband gebruikt. Allways ofzo. Die dikke plakaten vond ik zo vreselijk.
Gelukkig vloeide ik alleen de eerste week erg en daarna gewoon net als een menstruatie.

Maar succes de laatste 10 weken. voordat je het weet is het zover. En dan komt het lekkere weer er aan en kunnen jullie lekker gaan wandelen.

Doei doei

Groetjes Marianne

hoi

Misschien gewoon om in af te wassen lijkt me.
kzou zo snel niks anders kunnen bedenken.
En dat ellendige kraamverband. Zodra het kon ben ik daar mee gestopt en dan gewoon maandverband gebruikt. Allways ofzo. Die dikke plakaten vond ik zo vreselijk.
Gelukkig vloeide ik alleen de eerste week erg en daarna gewoon net als een menstruatie.

Maar succes de laatste 10 weken. voordat je het weet is het zover. En dan komt het lekkere weer er aan en kunnen jullie lekker gaan wandelen.

Doei doei

Groetjes Marianne

Ik heb ook géén idee als idd afwassen, misschien alleen het afwasje van moeder en kind?? Hihi.
Wat betreft het maandverband, ik had mazzel dat mijn moeder in de overgang was en zeker wist dat zij haar allways niet meer nodig had, zij was altijd veel erger dan ik, dus ze gebruikte die extra long variant, die vond ik in het kraambed wel erg handig moet ik zeggen...Al weet ik wel dat ik het zonder hechtingen al wel een beetje eng dun vond, het dikkere maandverband kan misschien ook nog een beetje als kussentje fungeren....

Groetjes Sas

Volgens mij is het om de moederkoek in op te vangen/ in te doen. Dat werd bij ons gezegd. Heb het toen niet gehaald. Een emmer met vuilniszak was ook goed. Verder had ik na het kraamverband het goedkoopste maandverband van de kruitvat. Euro nog wat. Dat is net als het kraamverband zonder plastic. Zweet dus niet. Was een tip van mijn kraamhulp. Spannend allemaal weer hè!? Gr. Femke

ik kan me zo niet herrinneren dat dat bij ons op het lijstje stond!
als ik straks boven ben zal ik eens even kijken!
Ik weet wel dat je 2 emmers nodig hebt..
en voor het maandverband blijf ik ook even mee lezen want dat moet ik ook nog halen!!
succes trouwens met je laatste weken!!
groetjes Samiera

Hi,

Een plastic afwasbak? Ik heb wel zo'n waskom en die vond ik superhandig bij de eerste. Kun je niet wachten met aanschaf tot de kleine er echt is en de kraamhulp deze gaat gebruiken? Jemig, het moet niet gekker worden.

Ik heb eerlijk gezegd niet eens gekeken naar al die lijstjes van wat nodig is. Wat ik niet heb, is snel gehaald. Behalve op zondag dan.

Volgens mij het ik de vorige keer na het kraamverband eerst extra dik/groot maandverband gebruikt en daarna het gewone. Ik weet het niet meer! Ik zie tegen die tijd wel. Stuur gewoon mijn man op pad, haha!

Gr. Tamara.
(35 weken zwanger).

Terug
Bovenaan