Iemand enig idee?

Vanaf week 5 van de zwangerschap had ik al last van bekkenklachten. Nu is mn dochter bijna vijf maanden, en nog heb iedere dag last van mn onderrug en bovenbenen. Ik zit nog steeds voor 50 % in de ziekte wet. Tot overmaat van ramp, moet ik nu mn opleiding uitstellen, zoniet stoppen. De pijnklachten brengen me op dit moment een slechte stemming met zich mee, en een hoop vermoeidheid.

Nu hoorde ik laatst dat in sommige gevallen borstvoeding geven een bijdrage kan leveren aan het minder snel herstellen...Heeft iemand hier ervaring mee?
Of heeft iemand ervaring met het langzame herstel? Ik ga iedere week naar de fysio, maar heb niet echt t idee dat het helpt...

Hoi 1esara, Probeer eens een osteopaat, deze kan je helpen met bekkenklachten. Doormiddel van het rechtzetten en het stabiliseren van je lichaam.
Ik ben der ook geweest na mijn zwangerschap niet alleen voor de kleine man maar ook voor mezelf, en ik kan bijna alles weer met mijn bekken.;-))

Sterkte en veel liefs

Je lichamelijk herstel verloopt inderdaad sneller als je stopt met borstvoeding...
Misschien even met de fysio of huisarts overleggen?
Veel sterkte!
Liefs

Ik denk dat het tegen zal vallen hoor hoe je herstel is als je stop met borstvoeding. Het heeft in ieder geval niets te maken met je bekken. Stop niet omdat je denkt dat je dan van de klachten af zult zijn, want het zou jammer zijn als je spijt hebt dat je bent gestopt. Je kunt niet meer terug.

Direct na de bevalling zorgt de borstvoeding juist dat je baarmoeder weer op de juiste plaats komt. Het helpt in zekere mate om je zwangerschaps kilo's er op een natuurlijke manier af te krijgen.

Het blijft toch 9 maanden zwanger, 9 maanden opknappen. Verwacht niet dat je direct na de bevalling weer helemaal de oude bent, dat is haast niemand.

Omdat je zoveel last heb is het te adviseren om wel hulp te zoeken van een fysiotherapeut of manueel therapeut, wie weet zit er een werveltje scheef bij je staartbeentje of zo door de zwangerschap/ bevalling of een gebeurtenis in die tijd.

Terug
Bovenaan