Iemand ervaring mee, tips gevraagd..

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Heb lang niets meer geschreven maar wel mee gelezen hoor..

Even een vraag:
De laatste weken leg ik Damian rond 19:30 uur in bed dan slaapt hij ongeveer 45 minuten en wordt hij huilend wakker, ga hem troosten leg hem weer terug in bed. Vaak ging dit goed maar de laatste dagen gaat hij pas weer slapen als ik hem nog een flesje heb gegeven(90cc).
Eerst ging hij eigenlijk altijd meteen slapen tot de volgende ochtend, hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen en misschien tips?
Het C.B.  adviseerde de laatste keer om de laatste fles langzaam af te gaan bouwen maar daar hoef ik nu echt niet aan te beginnen, hij krijgt om 18:45 uur nog 180cc.

Groetjes Nancy

Hoi,

Uit wat je schrijft krijg ik het idee dat je kleintje langzaam eraan is gaan wennen dat je telkens komt. Als dat inderdaad zo is, zou ik  denk  ik proberen het flesje en het troosten weer af te bouwen. Bv eerst een paar keer alleen nog maar ernaar toegaan, dan bij het troosten hem (of haar? sorry!) niet meer uit bed halen etc. Zal best een tijdje lastig zijn, maar ik denk dat je daar dan doorheen moet.

Als er iets anders speelt weet ik het eerlijk gezegd niet goed. Dan hangt het er denk ik ook vanaf wát er aan de hand is.

De eerste keer dat mijn zoontje wakker werd, was ik er ook snel bij. De keer daarop heb ik even afgewacht en toen sliep hij heel snel weer. Sindsdien ga ik niet meer zo snel. Alleen valt hij toch weer het gemakkelijkst in slaap en aan zijn soort huiltje hoor ik wel of er iets anders is waarvoor ik wél moet gaan kijken. Als wij gaan slapen check ik altijd nog even, als hij (alweer) slaapt, gewoon voor de zekerheid.

Hoop dat je hier iets mee kunt. Succes!

Groetjes,
Tess

Christian (11,5 mnd) wordt de laatste maanden ook regelmatig wakker tussen 20:00 uur en 23:00 uur. Wij hebben nu geleerd de meeste huiltjes te negeren, want als we even wachten, dan ligt hij weer lekker te slapen, terwijl wij hem anders wakker houden als we zouden gaan kijken. Hij moet nu dus even doorhuilen of met een bepaald huiltje (dat ik herken als echt iets niet in orde) om onze aandacht te krijgen.
Als ik het goed lees, haal jij je kindje ook uit bed om te troosten? Christian wordt daar juist heel wakker van, dus dat doen we (principieel) nooit. Misschien zou je ook kunnen proberen te troosten terwijl hij in bedje blijft liggen.

Wat het flesje betreft... Als het echt honger is, zou je kunnen proberen overdag toch iets meer eten aan te bieden. Enne laat CB maar lullen hoor, gewoon die fles voor het slapen blijven geven, doen wij ook (huis zou te klein zijn als we het niet deden, denk ik...). Het kan natuurlijk ook gewenning zijn, dat hij flesje als troost wil hebben. Dan zou je hem toch moeten ontwennen.

Ik weet niet precies hoe oud je kindje is, maar zou het ook met sprongetje te maken kunnen hebben? Dan hebben wij ook altijd wat meer 'werk' aan Christian, maar het is een fase die vanzelf overgaat. Veel succes!

Wat betreft de laatste fles: op het CB bij ons zeggen ze dat je kindje vanzelf wel aangeeft als het geen behoefte meer heeft aan de fles door dan deze te weigeren/ nauwelijks meer van te drinken. Wij bieden hem altijd 150ml (+5 schepjes) aan en de ene keer drinkt hij 30ml en andere keer 150ml. Wij blijven hem voorlopig nog aanbieden, vind het ook een rustmoment op als afsluiting van z'n dag.
En wat betreft huilen: jaap slaapt eigenlijk van 18.45u- ca 06.45u aan één stuk. Een paar weken geleden huilde hij meerdere avonden achter elkaar rond 22u. We luisteren eerst of het doorzet (bleek dat het nogal eens in z'n slaap was) en als het doorzet troosten we hem even. Eerst naast z'n bedje zitten, als dat niet werkt hem eruit tillen. 1x had ik het idee dat hij dorst had en heb um water met mini-beetje dixap aangeboden. (misschien een alternatief voor melk?!). Nu we weten dat hij ook in z'n slaap huilt, gaan we minder snel kijken, anders wchrikt hij juist wakker van ons en gaat dan nog harder/ écht huilen.
Succes met vinden van goede oplossing.
groetjes mira, mama van jaap (02-01-07)

Terug
Bovenaan