Iemand ervaring mee?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben in januari gestopt met de pil om zwanger te worden. Ben nog niet zwanger, maar sinds juni ook niet meer ongi geworden. Ben bij de huisarts geweest. Bloed geprikt, maar dat was allemaal goed. Heb nu een kuur primolut gekregen. Die moet ik 10 dagen slikken, dan zou ik ongi moeten worden en dan zou alles weer gewoon op gang moeten komen.
Heeft iemand van jullie ervaring met primolut? Ben hier wel benieuwd naar...

Groetjes Hada

Hoi Hada,

Ik had 3 okt mijn NOD. Ik ben nog steeds niet ongi, en zwanger schijnbaar ook niet.
Ik heb deze maand geen eisprong gehad, en ik zou nu ongesteld moeten worden, maar dat is er nog steeds niet. Dus ik zit in dezelfde onzekerheid als jij.
Ik ben bij de ha geweest, en ik moest over 6 weken terug komen als ik nog niet
ongi ben geworden, en dan krijg ik hier tabletten voor, om de ongi op te wekken!
Nu weet ik dus niet of dat dezelfde soort tabletten zijn.   Dus met die ervaring kan ik niet op dit bericht reageren, maar ik heb wel dezelfde situatie. Dus ik hoop dat we elkaar wat op de hoogte kunnen houden, over de ontwikkelingen. Ik ben 15 juli gestopt met de pil. (onze trouwdag, dit jaar) En ben 2 maanden ongi geweest na een cyclus van 27 dagen, en nu opeens blijft de ongi weg. Dus afwachten maar. Ik had zelf het idee dat ik zwanger was omdat ik van alles voelde, maar daar geloof ik nu ook niet meer in (inmiddels ook 5 keer een test gedaan, waaronder 1 bij de ha).
Succes, in deze moeilijke periode. Groetjes Vera (Soraja, 1e kindje, 30 jaar, ronde 3, of is dit nu ronde 4 dan?

HOI! ik heb ook een kuur primolut gehad in september....

10 dgn slikken en ik werd na de kuur na een dag ongesteld.. wel veel oud bloed de eerste dagen... en werd steeds roder....
de kuur vond ik vervelend aangezien ik veel last had van maagzuur en benauwdheid,... echter was dit een week na de kuur weer over

Ik was allang blij dat ik weer ongesteld was geworden aangezien we vanaf maart al bezig zijn... ronde nr 8 ( 6 nov NOD)........ dussssss!!!!!

Hoi Soraja,

Ik was voor de eerste keer naar de huisarts gegaan toen ik 9 weken niet ongi was geweest, moest toen inderdaan ook nog 6 weken wachten. In de tussentijd ben ik verhuisd en van huisarts veranderd. Ben toen met 17 weken niet ongi weer naar de huisarts gegaan. Die heeft toen een inwendig onderzoek gedaan en bloed laten prikken. Daar kwam dus niets uit en nu heb ik die primolut gekregen. Hoop dat het iets helpt. Ben in januari met de pil gestopt, 4 keer ongi geweest en daarna dus niet meer...

En Lovie,
Heb je na het stoppen van die kuur en na die heftige ongi wel weer eisprong/ongi gehad?
Ik heb tot nu toe eigenlijk weinig last van de bijwerkingen (zit nu op de derde dag) dus ik hoop dat dat zo blijft. Was hier wel een beetje huiverig voor, want ik begreep dat best veel mensen last hebben van de bijwerkingen en ik vind dat er nogal wat vervelende bijwerkingen beschreven staan!

Groetjes Hada

Hoi Hada

Ik heb ook 10 dagen primoluut geslikt na mijn miskraam die toch niet helemaal volledig was om het laatste restje uit te laten drijven.
Ik had een heel erg opgeblazen gevoel tijdens de kuur.

Ik werd na het stoppen meteen ongi maar had alleen vreselijke kramp, maar dat kan ook komen omdat het na een zwangerschap was.

Ik hoop in ieder geval dat jij daar geen last van gaat krijgen.

Veel succes en ik hoop voor je dat het daarna weer normaal wordt.

Liefs Anke

Terug
Bovenaan