Iemand ervaring met 2e termijnecho?

<p>Heeft iemand terug moeten komen voor een 2e termijnecho omdat de meting niet duidelijk genoeg was? Ik zou volgens de telling vandaag 10wk3 moeten zijn. Op de 8 weken echo was ik ook precies 8 weken alleen lag vandaag de baby niet zo goed om een duidelijke schatting te maken. We kwamen elke keer uit op 10 weken en 1 dag maar de echoscopiste vermoedt 10wk2 en wil voor een duidelijke echo mij terug laten komen over een weekje met een volle blaas wel. Iemand hier meer ervaring mee en was het de 2e keer duidelijker?</p>

Ja heb dit bij mijn 2 zwangerschappen gehad. De eerste echo lag de baby niet goed idd. De 2e echo lag hij wel goed. Termijn verschoof van 14 juli naar 19 juli uitgerekend, dus ook best een groot verschil met de vroege echo en de berekening nav cyclus.

Deze zwangerschap had de verloskundige een training, bij 9 weken. Tijdens de metingen kwam ze uit op 26 juli. 2 weken later bij de 11 weken echo is T verschoven naar 28 juli.
Tijdens de 20 weken echo zei de echoscopiste dat ze dacht dat ik nog een dagje opgeschoven had moeten worden dus naar 29 juli.
Mja wat zegt die 24 uur nou..
Succes!!

Hoi, jammer is dat he, als je gewoon hoopt op een duidelijke meting en je moet toch terug komen.
Ik moest in totaal 3x terugkomen voor een termijn echo. Ze lag elke keer "verkeerd". Bij de 3e keer hebben ze uiteindelijk alles gemeten (hoofd, buik, been,lengte) en die kwamen allemaal redelijk overeen.
Dus t komt altijd wel goed! Succes!

Terug
Bovenaan