Iemand ervaring met Aerosleep??

HAllo

Onze kleine Mick is een echt
buikslapertje zijn we achtergekomen. Hij moest van osteopaat meer op ze
buik liggen in verband met plat achterhoofdje. Nou tjee zeg der ging
een wereld voor ons open , want hij slaapt nu gewoon tussen al ze
voedingen. Hij hield zichzelf altijd wakker met ze zwiepende armpjes,
lag daarom ook ingebakerd s'nacht. Overdag ligt hij dus (als hij niet
op de creche is) altijd op ze buikje in de box te slapen, en kan dan
dus ook niet zwiepen met ze armpjes & dus heerlijk slapen. En
waarom in de box?? Nou omdat mama het toch wel een beetje eng vind om
hem boven uit het zicht op ze buikje te leggen.Ook al draait hij
harstikke goed met ze hoofdje, het is nog nooit gebeurt dat hij plat op
ze neus lag. Het liefst zou ik hem s'nachts ook zo te slapen leggen,
maar durf ik toch niet.

Nu las ik dus over de aerosleep, ideaal
voor kinderen die zich op de buik draaien, en door   de structuur van
dit" matrasje" kunnen ze doorademen als ze dit doen.

Iemand ervaring hiermee...het klinkt ideaal. En met zoiets durf ik hem denk wel op de buik te laten slapen.

Doei Doei!
 
Hoi! Mijn dochter wilde zelf graag op haar buik slapen en vanaf het moment dat ze kon omrollen was er geen houden aan. Doodeng vond ik dat en heb daarom een aerosleep matras + matrashoes gekocht. het werkt wel. Als je je mond ertegen houdt kun je nog prima ademen (alleen het aerosleepmatras en een gewone hoes werkt niet zo goed).
Ik weet niet of het echt nodig was want ze kon haar hoofd goed draaien maar ikzelf sliep er in ieder geval zelf geruster en dus beter van.
 
Hoi Claudia,

Ik heb ook een aerosleep matrasje + hoeslakentje. Hannah (nu 12w4d) draait nu nog niet op haar buik en slaapt nog heerlijk op haar rug, maar ik vind het ook een veiliger idee als ze dat zometeen wel gaat doen.
Ik heb hem gekocht op aanraden van m'n schoonzusje die er ook een had voor haar dochtertje (die is nu 21 maanden).

Heb er zelf dus nog geen ervaring mee, en waarschijnlijk is het niet eens echt nodig, maar voor je eigen geruststelling wel prettig vind ik.

Groetjes, Karin
 
Ik ben ook een grote Aerosleep-aanhanger!! Mijn eerste zoontje wsa ook een echte buikslaper en we hebben zelfs een Aerosleep matras en overtrek gekocht voor op de creche.

Echter, de anti-verstikkende werking van de Aerosleep is nooit aangetoond (zie hiervoor de site en de artikelen hierover (je moet een beetje naar beneden scrollen voor je het stuk over de Aerosleep ziet): http://www.wiegedood.nl/) en kennelijk is dit ook niet het primaire doel van de aerosleep. In de winkels wordt echter beweerd dat het juist bedoeld is tegen wiegendood. Verkooppraatjes, dus.

Toch ga ik het weer gebruiken als mijn tweede zoontje ook een buikslaper blijkt. Een groot ander voordeel vind ik de grote extra ventilatie. Lekker als het warm is.
 
hoi!
Ik heb ook een Aerosleep voor mijn dochter. Het is misschien niet aangetoond dat het werkt maar zoals iemand al zei: je kan dus nog ademen als je je mond en neus op het matrasje drukt (heb het geprobeerd) en dat gaat niet met een gewoon hoeslaken.... dus iets moet het wel doen denk ik. En: ik heb er ook een veel beter gevoel bij, als ze nu per ongeluk met haar gezichtje in het matras komt kan ze nog ademen.

groetjes,
Daphne
 
hoi hoi,

mijn zoontje is ook een echte buikslaper. hij slaapt vanaf week 10 op zijn buikje en voor ons ging er ook een wereld open. hij sliep uren acher elkaar. ik heb dus ook zo'n aerosleep matras en hoeslaken. zelf uitgeprobeerd en je krijgt gewoon lucht.
ik werk zelf op een dagverblijf en daar hebben we ze ook uit voorzorg op alle bedden liggen. wat ik ook handig vind aan de aerosleep dat je 'm unt opvouwen en dus overal mee naar toe kan nemen. hij kan ik het campingbed en je kunt 'm dus meegeven naar het dagverblijf. mijn gevoel was meteen gerust gesteld toen hij op dat matrasje sliep.
volg je gevoel!

groetjes cindy
 
Terug
Bovenaan