Iemand ervaring met afbouwen inbakeren druk bewegend kindje?

Hoi allemaal,

Onze zoon is nu 3,5 maand oud en rolt zich sinds een week erg goed op zn buik en probeert te kruipen. Hij is vanaf het begin erg bewegelijk met slapen, waarschijnlijk door de ziekenhuisopname. Hij heeft eerst ook veel op zijn buik willen slapen maar we hebben hem toch veel op zijn rug gelegd op advies van de kinderarts en zijn toen begonnen met inbakeren.

Omdat hij nu goed zelf kan omrollen wil ik afbouwen met inbakeren. Hij heeft veel in de pacco doeken geslapen en daar hebben we nu het plus model van waarbij je 1 armpje los kan laten. Als ik 1 van zijn armen vrij houd gaat hij heel heftig in zijn ogen wrijven. Hij deed dat sowieso altijd al als we hem in zijn bed legden en zijn speen gaven en hij doet dat altijd tijdens het voeden maar dan hou ik over het algemeen met mijn vrije hand zijn handje tegen. Hij zet ook echt behoorlijk kracht.

Gisteren ben ik er bij gebleven toen ik hem naar bed bracht om te zien wat er gebeurde. Ik heb op een gegeven moment zijn handje naast zijn lichaam gehouden tot hij goed rustig was en daarna voorzichtig los gelaten. Op het moment dat hij in slaap valt schiet dat handje naar zijn oog en begint hij heel druk te wrijven en is hij weer helemaal wakker. Dit herhaalde zich een paar keer en toen heb ik hem toch maar weer met 2 armpjes vast gelegd. Nu twijfel ik of ik hem misschien gewoon weer op zijn buik te slapen moet leggen maar vind dat ook wel een beetje eng. We hebben een aerosleep matras maar ik weet niet of dat veel uit maakt als hij plat op zijn gezicht zou komen te liggen.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips hoe we dit kunnen aanpakken?

Alvast bedankt!

Louise

Wij hadden alle vier de kinderen ingebakerd in een woombie. De kleinste is nu bijna een half jaar en hij is sinds twee maanden ook van het inhaleren af. De overgang ging bij allemaal heel makkelijk in een slaapzak met lange mouw. Geen dikke slaapzak,  maar toch beperkt de mouw de bewegingsvrijheid al genoeg. De mouw over het handje voor het krabben.  Succes. Wel een snel mannetje trouwens als hij nu al goed draait.

Hoi Louise,

Mijn zoontje was en is nog steeds ook erg bewegelijk. <span style="line-height: 1.5;">Het inbakeren heb ik steeds een klein beetje afgebouwd.</span>

<span style="line-height: 1.5;">Eerst overdag zonder inbakerdoek en daarna snachts.  En inderdaad eerst in een slaapzak gedaan. Wat bij mijn zoon hielp was zijn handen onder de laken houden. Dus het lakentje zo strak mogelijk vastmaken. In het begin was het een hoop heen en weer lopen maar na 5 dagen had ik het afgebouwd.  Wat ook nog wel eens wilde helpen was zijn handje vasthouden als hij in slaap viel.</span>

Hopelijk heb je er iets aan

Succes ermee!

Terug
Bovenaan