Iemand ervaring met Angelcare ademhalingsmonitor?

Hoi,

Ik ben over 3 weken uitgerekend. Nu zag ik op internet de 'Angelcare' Ademhalingsmonitor. Dat is een sensormatje dat je onder het matrasje legt en dat de ademhaling van de baby in  registreert. Als er 20 seconden geen actie is, gaat er een alarm af. Al dan niet met ingebouwde babyfoon. Dit ter voorkoming van wiegendood.

Heeft iemand ervaring met dit apparaat? Voegt het echt iets toe?  Werkt het in de praktijk ook?  Zijn er misschien  betere alternatieven?  

Graag reacties!

BW.

Ik gebruik de Angelcare al ruim 2 jaar en ben er erg tevreden over.

Ik heb hem aangeschaft toen mijn eerste dochtertje geboren werd (nu 2,5 jaar geleden) en zij was een spuugbaby en had last van babyastma. Omdat ze hierdoor nogal benauwd was, vooral als ze op bed lag, vond ik het erg fijn dat ik de angelcare had. Gaf toch een stukje zekerheid erbij. Je weet dat de angelcare een signaal afgeeft, indien er 20 seconden geen beweging wordt geregistreerd.

Toen mijn dochtertje 1,5 jaar was, werd mijn tweede dochtertje geboren en heb ik de angelcare naar haar bedje verhuisd. Hij is bij haar tweemaal afgegaan. Eenmaal omdat hij waarschijnlijk niet goed lag (was in de wieg en ik had toen maar 1 sensormatje erin gedaan) en eenmaal in haar ledikantje. Ze was toen heel moeilijk wakker te krijgen en ik denk dan ook dat de angelcare toen niet voor niets is afgegaan. Omdat zij ook babyastma heeft en sinds 3 dagen weten we dat ze aan hypoglykemie lijdt (laag suikergehalte) als haar weerstand minder is. Bij hypoglykemie kunnen de kinderen suf/sloom worden en zelfs in coma raken als je er niet op tijd bij bent. Ook nu ben ik erg blij met de angelcare. Ik zou anders niet meer kunnen slapen en haar op onze kamer willen hebben. Met de angelcare durf ik het wel aan om haar op haar kamer te laten slapen. Je slaapt er toch op en bij   het minste geringste sta ik alsnog bij haar bed, maar het geeft me een goed gevoel.

Mjn ervaring is dus dat ik erg blij ben met de angelcare en het voegt ook daadwerkelijk iets toe bij ons.

Terug
Bovenaan