Hey Dion,
Hier in Griekenland krijg je het via de gyn als je miskramen hebt gehad. Ik heb maar 1 mk gehad, en heb het toch al gekregen. Ze beginnen ermee vanaf dat je een positieve test in handen hebt. Zo snel mogelijk dus. De redenering hierachter is, dat mks die geen medische reden hebben na onderzoek van het vruchtje vaak een bloedklonter in de placenta hadden, waardoor het vruchtje medisch wel in orde is, maar de placenta haar werk niet kan doen en waardoor het vruchtje dus nooit levensvatbaar zal zijn. Vandaar de afstoting. De afstoting gebeurd dan heel vroeg in de zwangerschap. De aspirine zorgt ervoor dat het bloed verdunt wordt waardoor er geen bloedklonter kan ontstaan. En waardoor er geen reden is tot afstoting. Het is geen gewone aspirine, zoals de dosis die je gebruikt voor een griepje, maar veel lager. Bij mij krijg ik salospiri, dat is een medicijn voor hartpatienten, en naast andere bloedverdunners bevat dit maar 100mg aspirine. Voor alle zekerheid ben ik het op het net gaan opzoeken, en daarbij staat dat zwangere vrouwen geen dosis hoger dan 100mg aspirine per dag mogen nemen, maar tot 100g is het dus veilig.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik ken hier meerdere mensen die het nemen, en die gezonde kinderen ter wereld zetten, terwijl ze zonder mk krijgen. Ik neem het ook en vertrouw erop. Alles lijkt goed te gaan dus, nu maar hopen dat het zo blijft.
Heel veel groetjes en knuffels, en hopelijk is het snel terug raak, want ik weet hoe je je voelt. Ik zal voor je duimen.
sita