Iemand ervaring met baby en jonge hond te laten wennen aan elkaar?

Hoi Dames,

Ik had even een vraagje.
Ben nu 34 weken en paar dagen zwanger en wij hebben jonge hond. Een labrador. Hij is nu ongeveer 8 maanden oud. Het is nogal een drukke hond. Ook eentje die best wel regelmaat en structuur nodig heeft.

Mijn vraag was. Zijn er dames die ervaring hebben met baby en jonge hond aan elkaar te laten wennen? Hoe hebben jullie dit gedaan?
Ben erg benieuwd of iemand tips voor me heeft.
Heb al wel gehoord, shirt waarin je bevallen bent en waar baby op heeft gelegen bij hond in de mand leggen? En natuurlijk kind en hond nooit alleen laten?
Maar zijn er dames die nog meer tips voor me hebben?
Alvast bedankt.

Liefs Bloemetje,

heey,

wij hebben twee honden van 10 en 4 jaar en wij hebben de babykleertjes die elmar aan heeft gehad op de grond gelegd zodat ze daaraan konden ruiken. toen elmar en ik thuis kwamen hebben ze nog even aan de maxi-cosi geroken en die geur kwam ze bekend voor en toen was het goed.
wel hebben we alle kraamvisite gevraagd om eerst even de honden aan te halen, even een aai over hun bol, en dan pas naar elmar te gaan.
wij hebben daar nooit problemen mee gehad en na een weekje weten die dieren al niet anders meer. we doen het deze keer weer op dezelfde manier.

zolang je de honden dezelfde aandacht geeft als anders kan er haast niets mis gaan maar het zijn en blijven honden!!

succes ermee!!

groetjes

hoi hoi,

ik ken je gevoel, wij hebben ook een hond en een kleine man van 1,5 jaar en een 2de op komst.
bij de eerste was er echt wel angst of het goed zou gaan, wij hebben ook kleren en luier laten ruiken aan de hond, ook hebben we de hond overal bij betrokken, als ik aan het voeden was, was ie erbij enz, ook hebben we de mensen gevraagt eerst de hond aan tehalen en daarna de kleine.
Mart en Rex waren al snel aan elkaar gewend, en ze zijn nu echt 2 beste vriendjes, maaaaaar hoe gaat dat strax als de 2de erbij komt..ook wel weer spannend, we willen het wel het zelfde aan pakken als wat we toen hebben gedaan.
ma ja tis en blijft een hond en die kunnen ook jaloers worden.
maar ga me er nog niet zo druk om maken, we hebben echt een super lieve hond en we zien wel hoe het gaat. (we hebben trouwens een mechelse herder) ook vrij druk.

groetjes Simone

mv Mart 21mnd en 33wk zw

Hoi,

Dank jullie dames.
Onze hond is ook best drukke hond. Als er visite binnenkomt kan hij erg druk zijn, en geeft hij niet makkelijk op, eist vaak aandacht. Met de nodige aandacht van ons is het meestal wel snel weer wat rustiger. Hij is onlangs geholpen, en dat heeft goed gewerkt. Voorheen was hij ook dominant. Nu geeft hij veel sneller toe.

Maar nog ff iets, als je hond eerst aandacht laat krijgen van visite, en dan pas baby? Ga je hond dan niet leren dat hij hoger in rang staat dan de baby?
Dacht altijd gehoord en geleerd te hebben dat je eerst mensen van je gezin moet begroeten, en daarna pas de hond?

Verder ben ik er zeker van dat als we alleen thuis zijn dat het allemaal goed komt. Hij inderdaad evenveel aandacht moet krijgen als nu. En dat komt wel goed. Als ik alleen thuis ben met hem, of s avonds samen, dan is hij erg rustig. Dus is eerste weken eventjes wennen aan de baby in huis.

Dus, kledingstuk wat baby heeft aangehad bij de hond leggen? Natte luier? Dat bijt die van ons helemaal stuk, haha, dus maar niet doen denk ik.
En hebben jullie bevallingsshirt bij hem gelegd? Of dat niet?

Liefs

wij hebben wel eerst de honden aan laten halen ja maar de meeste drukte werd na anderhalve week, twee weken al minder. en vanaf toen liep het weer normaal zeg maar.
wij hebben alleen de kleertjes toen laten ruiken, bevallingsshirt had ik niet. ik mocht mijn operatie shirt niet mee hebben vanuit het ziekenhuis..haha...

gewoon lekker de rust in huis bewaren en voor de hond het normale ritme aanhouden. tis toch afwachten hoe het loopt.

gr mama van elmar

Hoor niet thuis op jullie forum,maar op het augustus forum.
Toch wil ik hier even op reageren..
Je moet nooit luiers of iets dergelijks aan de hond geven!!
Daardoor komt de hond juist in een hogere rang te staan.
De hond kan dan gaan denken dat het zijn " pup " is.
Wel de hond gewoon zijn aandacht blijven geven...Niet laten merken dat hij vergeten word.Want dan hij juist het kind niet leuk gaan vinden!

Wij zelf hebben ook een hond van ruim een jaar. Dikke puber dus...
Heb gesproken met een gedragsdeskundige en zei heeft me dit allemaal verteld.
En de hond heeft het waarschijnlijk al eerder in de gaten gehad dat we zwanger waren dan wij zelf..
Onze hond is nu heel beschermend naar mij toe..tot vervelens toe,dat moet ik hem nu dus afleren..Hij wil mijn rol proberen over te nemen.maarrrrr... IK BEN DE BAAS!

Succes met de laatste loodjes allemaal!
Ben wel benieuwd naar jullie verhalen met de hond na de bevalling..

Hoi,

Suus,
Dank je voor je berichtje. Ja, die luier, dat ga ik ook zeker niet doen. Om de reden die jij geeft, maar ook omdat hij hem helemaal kapot gaat eten.
En inderdaad gaan we het gewone ritme aanhouden. Overdag moet ie bij mij nu al leren dat ie rustig moet kunnen spelen alleen. Hij krijgt overdag niet alle aandacht van mij. Ja, af en toe wel natuurlijk :) Maar ben dan echt niet hele tijd met hem bezig. S avonds na het eten is het zijn speeluurtje. Dan weet ie dat we steeds met hem spelen, hij komt dan ook zelf met zijn speeltjes aanrennen, van kijk, gaan we nu spelen :) Dat gaan we er ook in houden. Dat mag hem niet afgenomen worden.

Vind het spannend hoor. Het komt steeds dichterbij :)

Liefs

Ik hoor eigenlijk thuis op het mei-forum, maar we hebben ook een hond (al wel 4 jaar, dus die is inmiddels wat gekalmeerd :) maar heb het er ook al over gehad met mijn dierenarts en heb misschien nog een paar tips:

- alle veranderingen die moeten doorgevoerd worden voor de hond al van tevoren doorvoeren, zodanig dat ze dat niet koppelen aan de komst van de baby. Bij ons is dat bijvoorbeeld dat de hond nu 's nachts in haar bench slaapt zodat onze slaapkamerdeur niet dicht hoeft, want die maakt heel veel lawaai met in het slot te klikken en met die gebroken nachten voor de deur leek ons dat niet zo'n aangename bijkomstigheid. Ook voor de auto is de bench inmiddels geïntroduceerd. Ik ben nog maar 30 weken, dus ze heeft nog veel "wentijd".

- In hetzelfde licht hebben we ook alle meubeltjes al klaargezet, zodanig dat de hond al gewoon is dat die nieuwe dingen er staan.

- We zetten haar nu ook overdag af en toe "zomaar" in de bench, zodanig dat ze dat gewoon is. Mocht dat dan na de geboorte af en toe nodig zijn, komt dat ook niet over alsof ze weg gezet wordt, want ook dat is ze dan alweer gewoon

Veel succes!
Indra

Terug
Bovenaan