iemand ervaring met badbevalling?

Hallo,

Ik zit eraan te denken (als het mogelijk is) om een badbevalling te doen.
Is er iemand die hier al ervaring mee heeft?
Ik wil er graag meer over weten, heb op internet al het een en ander gevonden maar ervaringen heb je toch wat meer aan vind ik altijd.

groetjes,
Jeltje

Hoi,

Ik ben vier maanden geleden in bad bevallen van mijn eerste kindje (dochtertje). Het was niet de bedoeling om in bad te bevallen maar ik had ontzettend last van rugweeen en na een aantal uur weeen was er nog niet veel ontsluiting. Ook waren mijn vliezen nog niet gebroken en toen heeft mijn verloskundige de vliezen gebroken.

Om wat rust voor mij rug te krijgen heeft ze aangeraden om in een lekker warm bad te gaan liggen. Dit heb ik gedaan na het breken van de vliezen maar eigenlijk kwamen toen de weeen zo snel op zetten dat ik ook meteen persdrang had. Het ging allemaal zo snel. De verloskundige gaf aan dat als ik nog uit bad wilde ik dat nu moest doen maar naar mijn idee ging dat niet meer. Mijn man en de verloskundige hebben toen snel alle voorbereidingen aangepast voor een bad bevalling en dat was   maar goed ook want een kwartier en drie persweeen later was onze dochter er.

Achteraf ben ik blij dat ik in bad ben bevallen. Het scheelt een heleboel rotzooi want je spoelt alles meteen weg. Nu moet ik wel zeggen dat ik een fantastische verloskundige had die vaker badbevallingen doet. Wel gaf zij aan dat het moeilijker is om in te schatten hoeveel bloed je bent verloren. En een klein nadeel is dat je de baby maar even bij je kan houden omdat je eerst gewassen moet worden en naar je bed moet. Maar bij ons heeft mijn man samen met de kraamverpleegster de kleine aangekleed en toen ik klaar was was zij ook klaar en heeft ze heerlijk een tijd bij mij in bed gelegen.

Al met al kan ik het dus wel aanraden om in bad te bevallen.

Succes met het maken van je keuze.
Inge

bedankt voor de reacties.
Ik heb inmiddels via oerbron 2 verloskundigen gevonden in mijn woonplaats die dit doen, het betekend wel dat ik moet overstappen naar een andere verloskundige.
Volgende week moet ik weer op controle en dan ga ik het er even over hebben met mijn huidige verloskundige.
Maar ik heb er al redelijk veel over gelezen en het lijkt voor een groot deel alleen maar voordelen te hebben, het enige echte nadeel is wanneer je onverwachts toch naar het ziekenhuis moet maar dat is ook een teleurstelling als je van plan bent thuis op een bed te bevallen dus daar maak ik me niet druk om.
Het lijkt me echt, voor zover mogelijk, lekker om in bad te bevallen ook omdat ik nu af en toe al last van m'n onderrug heb.

Hoi Jeltje,
Ik ben dus ook van plan om in bad te bevallen, maar dan wel in het ziekenhuis omdat ik daar moet bevallen van de gynaecoloog.
Ik ben nu 40w en 3 dagen zwanger dus kan elk moment gebeuren!
Ik weet niet of je het graag wilt weten hoe het bij mij is afgelopen, maar mocht je het willen weten dan wil ik je het wel laten weten hoe bij mij alles verlopen is en of het inderdaad gelukt is.
groetjes Ilse

ja ik wil zeker wel graag weten hoe het gegaan is bij jou.
ik vind et altijd leuk om te lezen hoe anderen het ervaren hebben.
succes met de bevalling alvast..

hoi Jeltje,

Ik heb zelf een opblaasbaar bad gekocht (was ook al heerlijk voor de bevalling) bij waterbaby geloof ik, of google mama-bad.

helaas moest ik naar het ziekenhuis. Mocht ik nog een keer zwanger worden dan ga ik zeker weer het bad proberen. Mijn verloskundigen bezweerden dat je echt ietsje minder pijn hebt bij een badbevalling.... da's mooi meegenomen.

groetjes,
Janneke

Terug
Bovenaan