iemand ervaring met (bijna) te weinig vruchtwater?

Hoihoi Dames,

Nou de titel van dit topic zegt het al..
Heeft iemand ervaring met (bijna) te weinig vruchtwater?

Vandaag hebben we de 20 weken echo gehad en ons kindje doet t prima. Geen rare afwijkingen gevonden tot nu toe. Alleen moeten we volgende week zowiso terugkomen voor het hartje en het middenrif want dit was niet te zien, ze lag in een onmogelijke houding van de keer hihi..

Ook gaf ze aan dat mijn vruchtwater aan de weinige kant was, nu was het nog 'net' goed maar het mocht absoluut niet minder gaan worden.
Heeft iemand hier ook ervaring mee, en wat kan dit voor kwaad? Kan je er zelf iets tegen doen om te zorgen dat dit niet minder word?
Hoe word het minder, doet het kindje dit? Of komt het door een scheurtje in je vruchtvlies?
Nou alle vragen geven al aan dat ik echt geen idee heb hoe dit komt en hoe het minder word!!
Wij hebben zelf namelijk nog totaal geen info hierover gekregen omdat ze het nu nog niet schrikbarend vind, maar ja toch schrik je zelf wel even!!!
Zowiso gaan ze dit volgende week nog even bekijken of het dan nog minder is geworden of hetzelfde, dus zowiso tot die tijd even afwachten!

Wie o wie kan mij hier wat meer over vertellen (uit eigen ervaring)?

Alvast bedankt,
Liefs Maaike

Hoi!

Ik heb bij mijn eerste ook hetzelfde gehad bij de 20 weken echo. Het enige wat je kunt doen om het vruchtwaterniveau wat omhoog te krijgen is veel rusten en  genoeg drinken (maar dat laatste is  altijd goed).
Je babietje gebruikt het vruchtwater  om te drinken en plast het weer uit. Jouw lichaam moet het op pijl en schoon houden.

Bij mij is het allemaal vanzelf weer goedgekomen met rusten. Ik hoop dat dit voor jou ook geldt!

Groetjes, Marisa

Ik wil je niet al te ongerust maken, maar heb net het boek In bed gelezen, wat gaat over een zwangere van rond de 26 weken die drie maanden plat moet liggen omdat ze te weinig vruchtwater heeft. Veel drinken en rust schijnt het beste te werken. Ik lig zelf plat vanwege een beginnende hernia, en vond het zelf wel fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben die moeite heeft met het eenzame bestaan van alleen thuis zijn en plat moeten liggen.
Hoop dat het allemaal voor je meevalt maar veel drinken en rust nemen zijn gewoon dingen die je zoiezo kunt doen, baat het niet dan schaadt het niet zulllen we maar zeggen.

He,
Bedankt voor je reactie.

Ik heb het inderdaad ook gelezen dat je op een gegeven moment bedrust moet nemen. En heb aan de verloskundige gevraagd wat je er zelf tegen kunt doen, maar veel drinken schijnt niet te helpen.
A.s donderdag hebben we opnieuw een echo om te bekijken of het is bijgetrokken en anders moet ik door naar de gyn.

Wat vervelend dat je een hernia hebt zeg! Heb je allang bedrust voorgeschreven gekregen? Hoelang moet je nog?

Groetjes Maaike

Hoi

Ik las je topic en ik wil je toch even mijn verhaal vertellen.
Toen ik 16 weken zwanger was verloor ik iets meer vocht dan normaal
niks om me zorgen over te maken zij de verloskundige.
Dus ik weer aan het werk toen ik met 18 weken een echo kreeg
bleek ik ook heel weinig vruchtwater te hebben en toen zei de gyn tegen
mij dat als ik veel zou rusten de baby zelf weer vruchwater aanmaakt,wat
normaal ook het geval is maar met 20 weken had ik helemaal niks meer en kon
de baby ook niks meer aanmaken.

Wat bleek nu ik had een heel klein schuurtje in de vliezen,( wat de gyn had moeten zien als hij mij onderzocht had).  Dus doordat ik helemaal niks geen vruchtwater meer had kon het kindje ook niet meer groeien en hebben
we de zwangerschap af moeten breken.

Ik ben hierdoor erg boos op de verloskundige en gyn dat ze me niet eerder
gewaarschuwd hadden want dan had ik ons zoontje nu gezond op de wereld gehad.

Laat je hierdoor niet afschrikken hoor het gaat natuurlijk veel vaker goed,
Maar het is wel zo als je veel rust maakt je kindje vanzelf weer vruchtwater aan.
(als je vliezen natuurlijk helemaal intact zijn)en laat je niet afschepen met dit is niks om je druk over te maken beter een keer te veel onderzocht als 1 keer te weinig dat zie je wel bij mij.

Groetjes Ilona Mama van Jayden*

Terug
Bovenaan