Iemand ervaring met Combivent of andere inhalator?

Net bij de huisarts geweest voor mijn dochter (1,5 jaar), omdat ik bang was dat ze weer bronchitis heeft. (heeft ze al 2 keer gehad). Ze heeft het nog niet, maar zit ertegenaan. Nu heb ik een inhalator voorgeschreven gekregen met Combivent.
Even googlen leert me dat dit medicijn voorgeschreven wordt bij astma en COPD (chronisch obstructieve longziekte). Mijn dochter heeft geen van beide, heeft alleen enkele keren per jaar bronchitis en is dan inderdaad wat benauwd en hoest veel.
Ben ik nu gek of is dit een veel te zwaar medicijn? Zijn er moeders die hier ervaring mee hebben bij hun jonge kinderen? Is het niet zo dat je als je dit gebruikt straks niet meer zonder kan?

groetjes, Ellen

Hallo Ellen,

Ik was ook wel nieuwschierig en heb ook even gegoogeld. Mijn zoontje is een Happy Wheezer (9 maanden jong) en heeft continu last van benauwdheid en virusinfecties.
Hij krijgt ventolin, maar dat heb je zeker al een keer gebruikt? Ik heb even opgezocht wat nu copd is. Ik kreeg als antwoord: COPD is de nieuwe naam voor chronische bronchitis en longemfyseem. Bij COPD is roken de belangrijkste oorzaak. Chronische bronchitis komt bij kinderen niet voor. Wanneer kinderen bronchitis hebben, komt dat meestal door een virusinfectie.  Naar wat ik ervan begrijp is combivent echt voor astma. Ik zou het zeker even navragen bij de huisarts of apotheek!

Groetjes Christie

combivent is een prima inhaler bij bronchitis, het is een combinatie van atrovent, deze zorgt ervoor dat de longen wat meer beschermt zijn tegen infecties en ventolin dit is een luchtwegverwijderen waardoor hij minder benauwd is en vaak makkelijker kan ophoesten. Goed consequent gebruiken anders helpt het niet!
Succes

Ik heb zelf vanaf mijn geboorte astmatische brochites en mijn dochter van 7 maanden heeft het waarschijnlijk ook. Ze zit dus nu 2 x daags aan de flixotide en de ventolin. De een is ontstekingsremmend en da andere longblaasjes verwijdend. Door deze combinatie werkt de medicijn beter tegen ontstekingen aan de long en luchtwegen. Die medicijnen die er voor jou kind zijn voorgeschreven is dus een soort combi daarvan en door eerst de longblaasjes te verwijden kan het andere stofje(dat voor de ontsteking "bronchites") beter zijn werk doen. Maar ik vind het alleen maar goed van je om je als ouder eerst goed te laten voorlichten voor je ergens aan begint.....ik had van huis uit al redelijk wat ervaring.

Terug
Bovenaan