iemand ervaring met de tense???

Hallo allemaal,
Ik vraag me af of er hier dames zijn die tijdens hun bevalling gebruik hebben gemaakt van de tense.
Wat is jullie ervaring?
Ik heb al een zoon, ben nu zwanger van de tweede en zie weer op tegen die weeënstorm...
Wie weet verzacht het wat??
Ken je iemand of ben je iemand die hiervan gebruik heeft gemaakt, laat het me weten!
Groetjes J

Een tense is toch zo;n apparaatje wat electrische stroomstootjes toedient, zodat de scherpste kantjes er af gaan?? Je kunt het geloof ik zelf bedienen, het is wel duur geloof ik.

HI,
Doen hoor! Ik heb bij de geboorte van mijn dochtertje (19mnd geleden) ook gebruik gemaakt van de Tense machine. Machine is een groot woord want het is een klein apparaatje. Doordat je het zelf kan bedienen, heb je tijdens de eerste weeen stroom veel vrijheden. Ik kon hem gebruiken totdat ik genoeg ontsluiting had om in bad te gaan (waterbevalling), toen moest die af (electrocutie gevaar!). Tot die tijd kon ik gewoon vrij rondlopen met dat dingetje in mijn zak. Als de weeen te zwaar werden, zette ik het gewoon weer iets hoger, dan voelde ik de weeen bijna niet meer. Het werkte echt geweldig. Weet zeker dat ik het bij de geboorte van mijn volgende dochterjte in januari weer ga gebruiken!!
Ik had de tense gehuurd bij een vrouwelijke huisarts, maar misschien hebben ze het bij het buro van verloskundigen ook wel te huur. Kostte trouwens niet veel hoor. Ik meen me te herinneren iets van 40 euro, voor een maand (om te oefenen en je weet tenslotte maar nooit wanneer de baby geboren wil worden). Maar ik woon in Zuid-Afrika, dus wellicht zijn de prijzen bij jullie anders. Mijn verloskundigen raden trouwens iedereen aan om zo'n apparaatje te huren. Is hier veel meer in gebruik dan in NL.
Succes met je keuze.
Annique

Hoi hoi, nou toen ik bovenstaand verhaal las was ik echt verbaasd! Wat een ander verhaal dan mijn ervaring met de geboortetens..
Ik had m ook besteld en na 2 uurtjes weeën ongeveer op m'n rug gedaan, die dingetjes.. en ik kreeg steeds bij de wee een nog vervelendere prikkel extra van dat ding, maar niks dat t hielp hoor! Ik was echt teleurgesteld! Maar voor mij nooit meer dus.. zonde van het geld. Groetjes Jude

Hallo,
Ik heb er ook van gehoord en ben ook van plan dit apparaat aan te schaffen. Er zijn altijd positieve en negatieve reacties maar ik probeer het gewoon. Kijk eens op www.geboortetens.nl daar krijg je meer informatie en het huren kost volgens mij 88,50 voor zes weken en dan de borg er nog bij van 110 dus totaal 198,50, je kunt hem ook kopen voor 175. Het is niet echt goedkoop maar als het werkt verdient hij zichzelf terug.

groetjes Elmira (20 wk)

Hai,

Ik heb hem nog niet gebruikt maar heb hem wel gekocht. Doe dat alsjeblieft bij babybeats.nl. daar heb je hem gekocht voor 56,00 nog wat ipv 175,00 bij geboortetens. Je kan vragen via de mail waarom babybeats goedkoper is. Ze verbazen zichzelf ook over de prijs van geboortetens.nl. Ga dus alsjeblieft ff kijken. Veel succes.

Groetjes Syl 35 wk 6 dgn

Terug
Bovenaan