Iemand ervaring met doorspoelen van de eierstokken?

Ik heb een vraagje, wij zijn vanaf augustus 2006 bezig voor een eerste kindje. Tot nu toe zonder resultaat. Mijn huisarts heeft ons doorverwezen naar de gynocoloog. Gisteren zijn wij op gesprek geweest en hij gaf aan dat hij na een aantal bloedonderzoeken mijn eierstokken door wilde spoelen.  

Ik ben helemaal vergeten te vragen hoe dit in zijn werk gaat en mag pas over 6 weken terugkomen. Heeft iemand  ervaring met het doorspoelen van de eierstokken? En kun je mij vertellen hoe dit werkt?

Groetjes toitoi

Hoi,

Eierstokken doorspoelen heb ik nog nooit van gehoord. Maar misschien bedoelt hij een HSG-onderzoek of een kijkoperatie?
Bij een HSG onderzoek wordt er via je vagina contrastvloeistof in je baarmoeder en eileiders gespoten. Dit om te kijken of je eileiders wel doorgankelijk zijn.
Bij een kijkoperatie werken ze ook met contrastvloeistof, maar moet je onder algehele narcose en maken ze 2 kleine sneetjes in je buik (vlak onder navel en vlak boven schaambeen). Hierbij kunnen ze nog meer zien dan bij een HSG onderzoek.
Dus misschien bedoelde hij eileiders doorspoelen i.p.v. eierstokken?

Als ik jou was zou ik gewoon even naar het ziekenhuis bellen en om duidelijkheid vragen.

Veel succes!

Groetjes Hopey

Terug
Bovenaan