Iemand ervaring met draagdoeken als bv de minimonkey???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

De vk die vandaag mijn ctg kwam doen raadde en draagdoek aan. Beebs schijnen het erg goed te doen als ze tegen pappa of mamma aanhangen en de warmte en hartslag voelen. Nu ben ik niet van die affrikaansachtige doeken die je zelf moet wikkelen. Ik kwam wel op internet de minimonkey tegen. Ben even benieuwd of iemand deze kent of ervaring heeft met een andere draagdoek. De vk zei dat het erg handig is ook voor in het huis. Je kan zo doorgaan met je dagelijkse dingen en je kindje is lekker dicht bij je en kan vanuit een veilig plekje alle prikkels en ervaringen opdoen.

Ik hoor graag jullie ervaringen en meningen!
x ing

Hoi Inge,

Lees elke dag trouw je weblog. Schrijf nooit iets, maar leef  wel met je mee!
Joh wat heb jij het voor je kiezen gekregen...
Ik hoop dat alles toch nog goed komt en je straks alsnog kan gaan genieten, zodat alle ellende snel op de achtergrond raakt.
Je schrijft trouwens errug leuk, misschien een idee om daar iets mee te gaan doen?
Misschien een uitgever zoeken voor je dagboek, je lange weg die je hebt doorlopen voordat je Frummel in je armen kon sluiten?
Om even op je vraag terug te komen, ik heb de Minimonkey ook besteld. Ben dus net zo benieuwd hoe dit gaat bevallen. Heb bij de eerste een BabyBjorn gehad, maar vond dit niet fijn. Heb deze via MP maar weer van de hand gedaan :).  Hoop gedoe voordat ik dat ding om had en ik vond het al vrij snel zwaar worden om mijn zoon erin te dragen. Ik denk dat deze draagdoek iets natuurlijker zal aanvoelen wat betreft houding waarin het kindje ligt etc...
Jij hebt eerder ervaring ermee dan ik, dus mocht je m gaan bestellen lees ik graag terug hoe het je bevalt.

Succes met de laatste loodjes, de 25e is al heel snel. Raar idee he? Zo onwerkelijk dat Frummel er straks dan ook ineens echt is! Nu bij mijn 2de heb ik dit gevoel weer. Kan me er ondanks mijn ervaring weer moeilijk een voorstelling van maken.

Liefs,

Tientje (Martine)
Mama van Auke (23-07-2004) en 33,3 weken zwanger van nummer 2 (wederom een zoon!).

Hoi!

Wat leuk om te lezen dat je mijn weblog leest. Soms heb ik echt geen idee dat mensen meelezen en ineens krijg ik dan een lieve reactie zoals die van jou,

Heb jij de minimonkey al in huis? Ik ben namelijk ook erg benieuwd of ie er een beetje kwalitatief uitziet. Ik weet ook nog niet goed welke kleur ik wil. Welke heb jij besteld?
Ik vraag me ook af en welke situaties je zo'n ding gebruikt. Wanneer is het echt handig zeg maar..

x ing

Hallo Inge,

Ik heb de gewone   draagdoeken gebruikt, kruiselings over je schouders. Dit zit perfect, even leren maar daarna gaat het gemakkelijk. Je kindje zit heel lekker tegen je aan.

Ze zijn alleen nogal duur, 49,95, maar goed. Ik heb ze nog liggen, blauw, zijn nog heel netjes. Mischien wil je alleen nieuw, anders mag je deze voor 15 euro overnemen.
Laat maar weten als je belangstelling hebt.

Succes verder

Hoi Inge,

Ik heb de legergroene besteld. Vond dat wel stoer voor een jongen en niet zo besmettelijk. Ziet er keurig uit. Het is wel katoen dus hoe de doek zich houdt na vele wasbeurten weet ik niet, maar ja hij was ook niet zo duur natuurlijk...De levering ging goed en snel. Ik weet uit ervaring dat babytjes de eerste weken/maanden nogal last kunnen hebben van krampjes. Uren hebben we met onze zoon rondgelopen in de woonkamer met hem op de arm, omdat hij daar rustig van werd. Ik denk dat het daar bv handig voor is. Eventueel bij het borstvoeding geven  of als de baby onrustig is en je 'm dicht bij je wilt hebben maar toch je handen voor een deel vrij wilt  hebben  om nog iets anders te doen, dan kan het ook handig zijn denk ik. Maar ja, ik heb natuurlijk nu al een peuter rondlopen die de nodige aandacht vraagt.  Of bij een ommetje maken buiten?! Ik moet het ook nog zien hoor. Maar ja lang leve marktplaats. Als de doek niet bevalt heb je 'm zo weer verkocht voor bijna de aanschafwaarde, dus een buil kun je je er nooit aan vallen toch?

Groetjes en succes met een keuze maken!

Tientje (Martine)

Hoi Martine en Inge,

Ik heb n.a.v. jullie onderwerp ook even gekeken op de site van de monkeydraagdoek. Ziet er erg leuk uit en kost inderdaad niet veel in verhouding met andere doeken.

Willen jullie laten weten hoe de doek bevalt? Ik ben pas 10 augustus uitgerekend, dus hoor graag nog ff jullie ervaringen.

Succes!
Janneke

Hoi,

Ik heb in mei vorig jaar draagdoeken besteld via www.draagdoek.nl
Je moet even oefenen in het knopen maar ik vind het echt ideaal. Je kunt ze gebruiken tot ongeveer 2 jaar (kan ik zelf momenteel helaas niet omdat ik weer zwanger ben).

Ik had bij de eerste een draagzak van Baby Bjorn, erg handig om je kindje even snel in mee te nemen als je even met de auto gaat. Maar ik vind de draagdoek veel fijner. Kindje zit heerlijk dicht tegen je aan (met zo'n draagzak wiebelen ze veel meer en heb ik altijd het gevoel dat ik moet ondersteunen).

En ons dochtertje vond het ook heerlijk, ze huilde heel veel i.v.m. koemelkallergie en was op deze manier nog een beetje rustig en zo kon ik ook nog aandacht aan ons zoontje geven, ideaal dus.

Syl

Terug
Bovenaan