iemand ervaring met een 3 deurs auto?

Wij willen een kleinere auto kopen, aangezien we de stationwagen nu niet meer nodig hebben.
Nu heb ik altijd gedacht dat je met een kindje altijd een 5 deurs auto moet hebben.
Is dit echt zo of zijn er ook gezinnen met een 3 deurs auto waarmee het prima gaat?

Bedankt

groeten
Rachel

hoi
nou wij hebben pas geleden het zelfde gedaan de stasionwagen in geruild voor een 3 deurs auto en geen spijt ik moet er wel bij zeggen dat wij een ford fiesta nieuw model hebben en die heeft aardig grootte deuren.maar ik vind het heerlijk geen geklier met de ramen meer (bij ons zaten ze altijd met die slingers te spelen van het raam achterin).
dus wij vinden het een prima keuze 3 deurs.
groetjes alexandra

Hoi!
We  rijden een 11 jaar oude vw polo, 3 deurs met lpgtank in de kofferbak. Daarnaast "hebben" we twee prachtige kinderen, de oudste is bijna 4, de jongste is anderhalf.

Het is niet heel ruim, maar het gaat prima en rijdt heel goedkoop ;).
 Vorige week nog een midweek weggeweest en we kregen van alles in de de auto: campingbedje, kinderstoel, buggy, tassen vol kleding en handdoeken en speelgoed en eten.

Ik zou niet weten waarom 5 deurs "moet" als je kinderen hebt.

Deze auto gaan we overigens wel inruilen als er een derde mag komen, want dan past het echt niet meer.

Laten we voorop stellen dat een 5-deurs zeker niet ''moet'' en dat het prima kan in een kleinere auto.
Maar...wij zijn van een 3 deurs naar een 5-deurs gegaan en ik vind het zalig. Zeker als je kind nog klein is, nog niet zelf de auto in kan kruipen en dus nog getild moet worden vond ik het toch echt niet zo handig. (een hoop gepiel achterin maar als je geen andere keus hebt, dan gaat het allemaal wel hoor) Verder was onze oude auto ook nog eens zo dat achterin de gordels te kort waren en de maxi-cosi daar niet in ging en voorin ging het net dus...als de baby mee was dan moest de bijrijder altijd achterin de auto. En...zoveel bagageruimte hadden we daarnaast ook niet maar...natuurlijk kan het...vroeger had mijn vader ook een kleine auto en ging het ook allemaal prima. (maar toen hoefden we nog niet in een autostoel maar mochten we nog los op de achterbank en hadden we niet zo'n joekels van buggy's)
Het is wel dat onze oude auto kapot ging en het niet meer waard was om te repareren dat we overgegaan zijn naar een (voor het eerst in ons leven) nieuwe auto en het is meteen een echte familycar, dacia logan. Ik vind het veel fijner en zeker meer comfort  maar zonder is het ook echt wel te doen.

Ik vind het een prettiger gevoel om in een vijf-deurs te rijden met een kind/kinderen achterin. Als er iets gebeurt kun je er beter bij, dat vind ik toch fijn. Mijn vriend heeft een MPV (5-deurs) en ik heb mijn oude 3-deurs uiteindelijk ook ingeruild voor een 5-deurs.

Maar het 'moet' natuurlijk niet. En ook een vijf-deurs hoeft niet een grote auto te zijn. Mijn buurvrouw heeft een vijf-deurs Daewoo Matiz ;-)

Ik heb zelf een 3-deurs en denk dat het wel meer pielen is dan wanneer je een 5-deurs hebt. Het plaatsen van je kindje in de kinderstoel vergt wat meer flexibiliteit van jezelf denk ik, maar ach....flexibel moet je toch wel zijn dus dan kan dit er toch ook nog wel bij toch?

Terug
Bovenaan