Iemand ervaring met een babyhangmatje?

Hoi,

Onze zoon is nu 4,5 week oud en is een dysmatuur baby  waardoor het een pittig mannetje is en regelmatig erg onrustig. Wij hebben geprobeerd hem in te bakenen, maar daar werd hij nog onrustiger van omdat hij zijn knuistje dan niet kan vinden. Nu willen wij proberen of hij in een babyhangmatje wel rustiger wordt? Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,

Jessica

Hoi,

Esther is ook een pittig ding en wij hebben ook zo'n hangmatje. Esther vindt het niks. Als zij beweegt, beweegt het hangmatje en dan schrikt ze waardoor ze nog onrustiger wordt. Maar ik heb gehoord dat veel kindjes het wel fijn vinden om zo opgekruld te liggen. Dus het blijft een gokje, denk ik.

Groetjes,

Eveline

Hoi Jessica,

Wij hebben ook een hangmatje. Senne vindt het wél fijn,  alleen  merk ik geen duidelijk verschil met het liggen in de box. Ik vind het zelf erg schattig uitzien, maar denk niet dat het een onrustig kindje helemaal rustig krijgt. Senne geniet het meest van de mobile die boven de box hangt, of ze er nu plat onder ligt of in het hangmatje..

Groetjes,
Dionne  

Je zou het zelf heel makkelijk uit kunnen proberen. Tijdens de zwangerschapgym kregen wij namelijk een goede 'hangmattip'. Je kan zelf een hangmat maken van een badlaken. Even aan beide kanten een tunneltje (laten) naaien, een touw (van Gamma ofzo) aan beide kanten erdoor en in de box ophangen. Ik ben hier zelf helemaal niet handig in, maar jij misschien wel of iemand in je omgeving.
groetjes van Ruth

Terug
Bovenaan