Iemand ervaring met een bekkenband?

Hoi,

Ik ben nu 24 weken zwanger van onze eerste.
Helaas heb ik bij kleine inspanningen al ontzettende last van bandenpijn. 5 minuten lopen is al teveel...

Mijn verloskundige raadde mij aan een bekkenband te kopen, zodat de banden beter ondersteund worden tijdens het lopen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Groetjes Lilian

Hoi Lilian,

Ik had al snel last van mijn bekken en heb uiteindelijk een bekkanband gekocht (via marktplaats). Ideaal vond ik dat! natuurlijk moet je het niet de hele dag omdoen maar tijdens het werk (ik loop en sta veel) of als ik wirst dat ik lang moest staan of lopen. Het gaf me wat stevigheid.

Succes ermee!

Groeten Landi

hoi,

ik vond zo'n buikband ideaal. kon weer normaal 2 trappen op naar de zolder, dat was echt een verademing, ik had hem vooral voor harde buiken dus later komt hij weer van pas. alleen ik mocht hem niet de hele dag om of om de dag want je buik wordt als het ware gedragen en dan kun je slappe buikspieren krijgen.

succes.

groetjes van mij. 35 weken zwanger

Ik ben toevallig vanmiddag, op aanraden van de vk, naar de fysio geweest ivm bekkenpijn. Toen ze naar mijn rug en bekken ging kijken, bleek dat maar een deel van de pijn uit mijn bekken (stuitje) komt. Wervels die vast zitten en geirriteerde banden zijn bij mij de hoofdoorzaak van de pijn. Als ik uit mezelf een bekkenband was gaan dragen (zonder advies van de fysio), dan was dit helemaal niet zo goed geweest. Ik ben nu gekraakt (au!) en krijg nu oefeningen e.d. mee. Moet volgende week weer terug.
Wat ik dus wil zeggen is dat je misschien het beste eerst even naar de fysio jan gaan, om te kijken of zo'n band voor jou klachten ook goed is. Tegenwoordig hoef je geen verwijsbrief meer te hebben.
Succes!
Patricia

Ik heb ook zo'n band. Mijn vk zegt trouwens dat het een buikband is. Hij loopt van mijn onderrug onder mijn buik door. Hij geeft veel stevigheid, zit goed strak. Een bekkenband zit weer lager zegt ze. Die is specifiek voor bekkeninstabiliteit.
De buikband vind ik ideaal als ik weet dat ik op een dag meer moet lopen of staan. Want om er mee te zitten is niet lekker. Omdat ik laag draag en mijn huid onderaan de buik erg dun wordt heeft de vk er absoluut geen probleem mee als ik hem elke dag zou dragen. Gewoon doen wat goed voelt zegt ze zelf.

Succes ermee.
Groetjes
Wasabimammie!

Terug
Bovenaan