Iemand ervaring met een chiropractor?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een chiropractor. Ik loop daar zelf voor mijn rug en de vorige keer kregen we het over Vera. Vera rolt nog niet om, tijgeren, kruipen, helemaal niets gewoon. Alleen zitten. Ze is nu 11 maand.
De chiropractor gaf aan dat ze vooral eens langs moest komen voor een consult omdat er best iets vast kan zitten o.i.d.
Ik wil zelf heel graag dat ze wat gaat ondernemen, vooral ook omdat ze de laatste tijd gefrustreerd is dat ze niet overal kan komen. Verder wil ik liever niet dat ze gaat billenschuiven. Maar ik vind het dan weer zo'n hele stap om meteen naar een chiropractor te stappen. Volgende maand moet ik weer naar het cb, waar ze me hoogstwaarschijnlijk wel fysiotherapie aanraden. En heeft iemand daar misschien ervaring mee? Ik probeer nu al wel met Vera te oefenen, maar ze vindt het nog niet zo leuk als ik dat doe.
Iemand verder misschien nog andere tips hoe ik haar "in beweging" krijg?

Groetjes en alvast bedankt,

karin mv Vera

Bij een chiropractor ben ik niet geweest maar wel bij een osteopaat en een craniosacraal therapeut (licht allemaal in het zelfde gebied)

Ik zou gewoon gaan! Wat heb je te verliezen? ik heb zoveel verhalen gehoord van problemen die ineens opgelost werden, Birgit is er ook van opgeknapt. Ze kunnen echt niets kapot maken, de behandeling bij babies is nml echt wel anders als bij volwassenen, heel kalm en rustig. Birgit had geen problemen met begwegen ed. Maar veel dingen hangen met elkaar samen.

Echt, ik zeg gaan! je kan echt allerlei dingen gaan afwegen enzo, maar je weet pas wat t evt teweeg brengt als je bent geweest.

succes
Evelien

Hoi Karin,

Heb geen ervaring hiermee....
Maar ik zat ff te denken wat ik deed bij Jennifer en dat was in het begin vooral op het grote bed oefenen..lekker zacht. Ik maakte er een spelletje van..haar omduwen en omdraaien en kietelen en dan ook zelf omvallen en omdraaien.
Ook hadden we een speelkleed van Fischer Price voor op haar buik/ rug liggen met allerlei tierelanteien zodat ze geprikkeld werd om ergens heen te gaan...
Maar ja als er idd iets bij Vera vastzit heeft dit ook allemaal geen zin.
Je kan er natuurlijk altijd ff langs gaan, voelt het niet goed dan ga je niet meer!!

heel veel sterkte...

gr. Ilone

Hoi, hoi,

Ik ben met onze meid naar de chiropractor geweest!
Zelf ben ik onder behandeling en heb ieder half jaar een check up! Mijn chiropracter gaf ook aan dat hij gewoon een check up wilde doen bij haar. Dus niet "kraken" gewoon effe checken. Mochten er dan problemen zijn dan konden we het over eventuele behandeling hebben.
Ik heb de check up van haar ook niet betaald, maar gewoon tijdens een consult van mij. Hij heeft inderdaad hier en daar wat reflexen gecontroleerd. Maar niks gecorrigeerd! Was gelukkig niet nodig.

Ik zou het gewoon eerst met je chiropractor bespreken, dat je het wel een eng idee vind. Zo'n hummeltje te laten "kraken".   Maak het bespreekbaar! Weet zeker dat je chiropractor zich het wel kan voorstellen.

Nou, succes!
Juffy

Ik heb er wel ervaring mee!
Mijn beide kids zijn door de giropractor veranderd van huilbaby's naar super tevreden kindjes.
Ik zou gewoon eerst eens gaan praten en haar na laten kijken, daarna kun je altijd nog kijken wat je wil.

Succes!

hoi hoi,

ik ben zelf al een aantal keren bij een chiropaktor geweest, maar nooit geweten dat je er ook kleine kindjes naar toe kunt sturen.
onze Mart is nu 13 mnd en heeft nooit gekropen, tijgeren enz, hij kan nu zitten, kont schuiven, en probeert testaan.. geen problemen hier hoor.
hij is alleen met hele andere dingen bezig, kletsen kletsen kletsen, en met blokjes enz.
de ontwikkeling van elk kind is anders.

groetjes simone

Terug
Bovenaan