Iemand ervaring met een chiropractor??

Hallo allemaal,

Elke keer als ik Elize haar klertjes aantrek en dan haar shirtje, dus als er iets over haar hoofd moet dan begint ze te huilen.
Eerst dacht ik ze vind het gewoon niet leuk dat getrek aan haar, maar nu begint me ook op te vallen dat ze haar nek naar achteren gooit als het ware als ik haar shirt aan of uit.
Het lijkt wel of ze dan een beetje verkrampt.
Ook voelde ik een paar dat als ik haar optilde iets knakte in haar nek/rug...

Nu hoorde ik van iemand dat een chiropractor een uitkomst is, heeft iemand hier ervaring mee?
Want een echte huilbaby is ze totaal niet, alleen met uit en aankleden.

Elize is nu 13 weken en 4 dagen.

Groetjes

Sommigen hebben indd heel erg veel baat bij een chiropracter. Wij zijn er toen met onze oudste heen geweest. Yordi was toen al ongeveer een half jaar oud toen we zijn geweest. Yordi had een erge voorkeurshouding, waardoor zijn achterhoofdje ook wat is afgeplat. De chiropracter voelde een blokkade in zijn nek. de behandeling was en ging allemala heel zachtjes. Maar yordi vond het echt verschrikkelijk. Deed niks anders dan huilen en was helemaal uit z'n doen. Maar mij werd verteld dat ze wel erg moe van een behandeling konden worden. Na de behandeling van yordi ben ik ook voor mezelf geweest en yordi was toen mee, maar zodra we het gebouw van de chiropracter binnen stapten, deed yordi niks anders dan huilen en we gingen weer weg en zaten in de auto en toen was het weer over. Yordi heeft dus maar 1 behandeling gehad. Later zijn we zelf intensief bezig geweest met oefeningen om die voorkeurshouding weg te krijgen. Ik heb zelf ook een aantal behandeling gehad. Vond het zelf wel prettig, maar dat ik zeg dat het echt geholpen heeft, nee dat niet.
Je zult altijd even kunnen informeren bij de chiropracter en je kunt natuurlijk altijd een behandeling laten doen. Het is het proberen waard.

Succes met je meisje.

Liefs marielle Quinn 13 weken

Ik zou gewoon gaan. Ik ben met Quintus ook geweest. Het heeft niet geholpen want zijn krampjes bleken een andere oorzaak te hebben, maar ik vond het wel heel fijn dat die osteopaat hem even helemaal nagekeken heeft en hij helemaal in orde bleek te zijn.

Wou nog wel even vermelden dat er wel een verschil zit tussen een osteopaat en een chiropracter. Ik zou even informeren bij beide. Die kunnen dan een beter beeld geven bij wie je eventueel een behandeling zou kunnen doen.

Liefs marielle Quinn 13 weken

Ik heb altijd begrepen dat een chiropractor wat heftiger is voor het lijf. Mijn voorkeur ligt bij de osteopaat!

Rebecca heeft dezelfde reactie, alleen niet dat er iets knakt oid.. Bij haar heeft het als oozaak die vernauwing in de luchtpijp en het aan de beademing hebben gelegen. Ze grooit zich ook in die stand als ze ergens boos om is, het niet snel genoeg gaat ed.

Persoonlijk zou ik het met je HA overleggen wat hij/zij je aanraad. Persoonlijk zou ik eerder naar een osteopaat gaan dan een chiropractor.
Zelf ga ik ook naar de osteopaat ivm met een paar hypermobiele rugwervels, en als ze weer eeens verschoven zijn dan lossen we het samen met bewegingen en oefeningen op.

Het verschil is sterkte kan ik gemakkelijk beschrijven via mijn paard, die is bij beide geweest, en bij de chiropractor moest hij verdoofd worden en werden de gewrichten en wervels met behulp van rubberen hamers op hun plek gezet, en daarna nog pijnstilling voor een week, en minimaal 4 weken aan de hand stappen, Bij de osteopaat geen verdoving, hij moet samen met hem de blokkade oplossen, en heeft daarna max 4 dagen rust nodig, en mag ik weer rustig aan alles oppakken.
Dit is bij mijn paard geweest omdat hij een paar keer heeft vastgelegen on zn stal, maar merk dat hij zelf de voorkeur geeft voor de osteopaat.

Ik zou dus zeggen afh van de ernst en in welke mate daarop je besluit maken tussen de 2, Een goede osteopaat zal het eerlijk zeggen dat je beter af bent bij een chiropractor, dat is tot nu toe mijn ervaring.

Hey hallo,

We zijn vanochtend toch maar naar de chiropractor geweest.
Nu blijkt dus dat Elize haar nekje helemaal vast zit.
Hij ging erg voorzichtig te werk en ze huilde ook niet tijdens de behandeling.
Ben benieuwd of het gaat werken, moet zeggen dat ze nu wel recht op haar rug ligt en ook zo in sliep vanmiddag, dus hopen dat het nog beter gaat!

Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes

Terug
Bovenaan