Iemand ervaring met een hypo allergeen dieet?

Gister is bij de huisarts gebleken dat Bente hoogstwaarschijnlijk  koemelkallergie heeft. Ze heeft al erg lang last van een extreem droge huid en rode plekken. Nu is mij aangeraden om op Hypo allergeen dieet te gaan omdat ik borstvoeding geef. Dit betekent dat ik alles met melk, ei, noten, pinda's, vis enz. enz. moet laten staan. En dat is echt vreselijk veel heb ik al ontdekt. Ik had vandaag bijna niks in huis wat ik wel kon eten. Heeft iemand hier ervaring mee en weet je misschien ook welke produkten  je wel mag? Ik word er wel wat onzeker door. Tjeempie he....en dat moet ik dan 4 weken volhouden.......

Groetjes,
mama van Bente, net 4 maanden oud
 
Hoi Joyce,

Wat heb je dat lang volgehouden zeg!!!! Petje af! Ik zat al heel lang te twijfelen of ik nou de borstvoeding zou afbouwen of niet, met name om de reden dat ik Bente  regelmatig na moet voeden met kunstmelk. Ze heeft om een of andere reden niet altijd genoeg aan wat ik te bieden heb. En bij mij bouwt het zich maar niet op, ook niet na zeer frequent aanleggen. Ik heb gister een lang gesprek gehad met huisarts en wijkverpleegkundige en kwamen tot de conclusie dat ik toch maar beter op de pepti over kan gaan om de reden dat ik al zo vaak moet flesvoeden. Dan is het dieet nog moeilijker vol te houden. Ik zou het met alle liefde willen doen voor mijn kleine meidje mits de voeding ook probleemloos verliep.
Snap je het nog een beetje? Ik vind het erg moeilijk om te stoppen, emotioneel gezien, maar ik moet toch een knoop doorhakken. Ik heb er de hele nacht niet van geslapen en vandaag met mijn man de knoop door gehakt! Dat geeft me wel wat rust maar ben er ook verdrietig van.

Wel erg bedankt dat je me wilde informeren!!

Liefs,
mama van Bente
 
Terug
Bovenaan