iemand ervaring met een placenta voor de baar moedermond?????

A

Anoniem

Guest
hallo,

afgelopen donderdag moest ik naar de gyneacoloog i.v.m. bloedingen van af de zwangerschapstest. ik ben nu 18 weken.
de bloedingen konden veroorzaakt worden door een poliep aan de baarmoedermond of een voorliggende placenta, nou ik had donderdag geluk hoor, ik heb het allebei.
de poliep kon de gyneacoloog gelijk (in een paar seconden) wegnemen.
maar nu heb ik nog steeds dezelfde klachten dus waarschijnlijk komt het door de placenta.

zijn er meer meiden op dit forum die dit hebben of hebben meegemaakt??

groeten van diana

Hoi Diana,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een vrouwtje, die bij mij op zwangerschapsgym zat toen ik zwanger was van de eerste, had het ook. Volgens mij heeft ze er zelf niet zo veel problemen van ondervonden ze kon alleen niet vaginaal bevallen, het werd een keizersnede.

Groetjes, Jonna

Hoi Diana,

Ik ben nu 24wk   en bij de 20 wk echo zagen ze dat de placenta er voor een gedeelte voor ligt.
Het kan bij mij zo zijn dat de placenta nog omhoog gaat. Zo niet dat wordt het een keizersnede.
Ik heb geen bloedingen gehad.
Succes verder!

Groetjes Nicole

Hallo,
ik heb bij mijn laatste zwangerschap bloedingen gehad vanaf de 12e week. En echt veel. Moest constant maandverband voor, en heb het idee gehad 9 maand ongesteld te zijn geweest ipv zwanger ook bij mij lag de placenta voor de uitgang. via echo's konden ze zien of er nog bloed zat, zodat ik ook wist of er nog meer bloed 'aankwam'.
Uiteindelijk is in de laatste weken van mijn zwangerschap de placenta toch omhoog getrokken zodat ik bij 37 weken ben bevallen van een prachtig klein meiske Noortje.
Maar het is wel een complexe zwangerschap geweest.
Waarschijnlijk kom je wel goed onder controle te staan en zul je geregeld een echo krijgen.
Succes en je zult het wel erg rustig aan moeten doen.
lieve groet,
Anne-fieke

Hi, ik heb ook gedeeltelijk m'n placenta voor mijn baarmoedermond liggen, maar vaak trekt die wel mee omhoog als je baby groter wordt. X

Hoi

Ik heb toevallig vorige week maandag een echo gehad om te kijken of hij bij de baarmoeder mond weg was en dit was inderdaad gebeurt.
Hij is omhoog getrokken en ligt nu bij mijn navel voor op mijn buik dus.
Maar schoppen dat hij kan tegen mijn buik.
De kleine is ook al aan het indalen, dat is ook goed.

Dus maak je maar geen zorgen hoor, ik vond het ook niet leuk om te horen dat ik misschien een keizersnede zou krijgen.
Maar ik heb gelukkig ook geen bloedingen gehad.

Veel succes ermee
Groetjes Sandra
35 weken en 5 dagen

Hallo Diana,

Ik heb precies hetzelfde gehad bij mijn vorige zwangerschap. Ik kreeg ineens bloedingen vanaf 31 weken. Ik heb nog wel op de natuurlijke manier kunnen bevallen omdat de placenta verplaatst was. Ik ben nu 11 weken zwanger en heb weer last van enorme bloedingen. Het blijkt nu alleen niet een voorliggende placenta te zijn maar een gesprongen bloedvat.

Ik werd er de vorige keer erg nerveus van en ging wel 20 keer op een dag naar de wc of ik weer aan het bloeden was. Om me gerust te stellen kon ik om de dag in het ziekenhuis terecht voor een ctg.

Sterkte ermee!

Groetjes,
Nanda

Hoi Diana,

Ik ben 34 weken zwanger van mijn 2e kindje. Toen ik met 20 weken een echo kreeg, bleek dat mijn placenta voor de uitgang lag. Ik had geen bloedingen en ik voelde me verder prima. Met 29 weken kreeg ik weer een echo en toen was de placenta omhoog getrokken. Ik kan nu dus weer gewoon thuis bevallen. En anders had ik het ook geaccepteerd hoor. Dan is het niet anders! Ik hoop dat het bij jou ook zo verloopt en leg je er anders bij neer.
Groetjes, Anne

Terug
Bovenaan