iemand ervaring met een placenta voor de baar moedermond?????

A

Anoniem

Guest
hallo,

afgelopen donderdag moest ik naar de gyneacoloog i.v.m. bloedingen van af de zwangerschapstest. ik ben nu 18 weken.
de bloedingen konden veroorzaakt worden door een poliep aan de baarmoedermond of een voorliggende placenta, nou ik had donderdag geluk hoor, ik heb het allebei.
de poliep kon de gyneacoloog gelijk (in een paar seconden) wegnemen.
maar nu heb ik nog steeds dezelfde klachten dus waarschijnlijk komt het door de placenta.

zijn er meer meiden op dit forum die dit hebben of hebben meegemaakt??

groeten van diana

Hoi Diana,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een vrouwtje, die bij mij op zwangerschapsgym zat toen ik zwanger was van de eerste, had het ook. Volgens mij heeft ze er zelf niet zo veel problemen van ondervonden ze kon alleen niet vaginaal bevallen, het werd een keizersnede.

Groetjes, Jonna

Hoi Diana,

Ik ben nu 24wk   en bij de 20 wk echo zagen ze dat de placenta er voor een gedeelte voor ligt.
Het kan bij mij zo zijn dat de placenta nog omhoog gaat. Zo niet dat wordt het een keizersnede.
Ik heb geen bloedingen gehad.
Succes verder!

Groetjes Nicole

Hallo,
ik heb bij mijn laatste zwangerschap bloedingen gehad vanaf de 12e week. En echt veel. Moest constant maandverband voor, en heb het idee gehad 9 maand ongesteld te zijn geweest ipv zwanger ook bij mij lag de placenta voor de uitgang. via echo's konden ze zien of er nog bloed zat, zodat ik ook wist of er nog meer bloed 'aankwam'.
Uiteindelijk is in de laatste weken van mijn zwangerschap de placenta toch omhoog getrokken zodat ik bij 37 weken ben bevallen van een prachtig klein meiske Noortje.
Maar het is wel een complexe zwangerschap geweest.
Waarschijnlijk kom je wel goed onder controle te staan en zul je geregeld een echo krijgen.
Succes en je zult het wel erg rustig aan moeten doen.
lieve groet,
Anne-fieke