Iemand ervaring met een premaxx?

Ik heb laatst een premaxx babydraagzak gekregen maar nu vraag ik me af of er al iemand hier ervaring mee heeft.
Mijn 2e word in september geboren en de eerste is 1,5 dus al te groot.
 
Hoi hoi,

Ook ik heb deze draagzak. De reden om deze aan te schaffen was omdat de baby meteen na de geboorte erin kan. Mijn oudste was 1,5 toen mijn dochter geboren werd en is eigenlijk dus nog te klein om overal zelf heen te lopen. Doordeweeks is mijn man werken en ben ik altijd alleen met de kinderen, helaas heb ik dan ook geen auto, alles gaat dus met de kinderwagen. Ik wilde mijn oudste dan ook gewoon in de buggy kunnen meenemen en de jongste in de draagzak. Noa is inmiddels zes weken en heeft nog geen enkele keer in de zak gelegen omdat ik 'm doodeng vind. Hij klapt helemaal dicht rondom het hoofdje en ik ben daardoor bang dat ze niet meer goed kan ademen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik zelf erg klein ben en dan ook de draagzak op de allerkleinste stand heb moeten maken. Waarschijnlijk klapt ie daardoor ook meer dicht. Als ze straks groter is, een maand of drie ongeveer, dan wil ik 'm wel gaan gebruiken, omdat ze dan zelf iets mobieler is.
Over de stevigheid ben ik trouwens wel erg te spreken. Ik heb verschillende andere draagzakken geprobeerd en daarbij hing mijn oudste dochter altijd erg los of ongeveer op mijn knieën. Bij de premaxx heb ik wel het vertrouwen om de zak gewoon te laten hangen en niet nog extra te ondersteunen of vast te blijven houden.

Succes ermee!
 
Mijn dochter sliep in het begin overdag erg weinig en omdat ik alles wilde proberen heb ik toen via marktplaats zo'n ding gekocht. Nou ze heeft er welgeteld 3x ingelegen, maar het zag er zo oncomfortabel uit, ik kreeg haar er zelf ook helemaal niet makkelijk in én daarbij begon ze nog heel zielig te huilen als ze er inlag, dus toen heb ik hem weer weggedaan. Ik heb ook wel gehoord dat dit ding niet heel ideaal is voor je schouders/rug omdat je hem maar met 1 kant van je lichaam draagt. Wel positieve verhalen heb ik gehoord over een doek die je zelf moet knopen, maar daardoor wel precies op jou lichaam aangepast is.
 
ik vindt het echt een onhandig ding. Ik heb hem aangeschaft omdat ik dacht dat onze dochter gemakkelijk kon zitten. ze is nu een half jaar en te klein voor een fietsstoel, ik dacht dat het wel handig zou zijn met het openbaar vervoer ipv een buggy en een 3 jarige meezeulen, maar ik krijg haar er niet eens in, begrijp niks van de gebruiksaanwijzing en ze is ook niet te vrolijk als ik haar er een beetje onhandig in moet frutselen
 
Hoi,

ik heb ook een Premaxx en heb hem net als de anderen hééél weinig gebruikt (2 keer). Ik wilde graag een draagzak waar de kleine in kon liggen (i.v.m. ruggetje), maar hij is mij slecht bevallen. Inderdaad veel te benauwd, kindje lag in een hele rare bocht en het draagcomfort is ook niet echt groot omdat je 'm maar over 1 schouder draagt. Echt, ik heb uitgebreid staan passen en meten, 20 keer de gebruiksaanwijzing gelezen, maar ik kreeg het niet voor elkaar om m'n kindje er lekker in te laten liggen.

Groetjes,
Margrethe

p.s.: Is er nog iemand die de mijne voor een zacht prijsje wil overnemen???
 
Ik had er bij mijn oudste ook een en nooit gebruikt, vond het een onding.
Nu bij de 2e heb ik een  tricot slen  gekocht bij prenatal en die vind ik wel helemaal geweldig.
 
Terug
Bovenaan