iemand ervaring met een te klein vruchtje?

Hoi allemaaal,

Even een vraagje.
Mijn zus is nu gelukkig weer zwanger na der miskraam augustus. Volgends haar berekening is ze morgen 7 weken. Ze is vandaag (na veel aandringen) naar het ziekenhuis gegaan omdat ze onzeker was en bruinverlies heeft soms. Ze had een echo met kloppend hartje en zelfs hoorde ze het hartje! Alleen de vrucht was op het aparaat 6,2 week oud. Dus 4dagen korter. En het was 6,8mm. De gyn zei tegen haar dat het aan de kleine kant was en ze rekening moest houden dat het duide op een afwijking. En/of dat het dus mis kan gaan. Nu na wat surfen lees ik eigenlijk dat het vaker voorkomt en het niks betekend. De gyn zei zelf ook van dat het aparaat zo gevoelig is dat als er maar 1mm verschil in zit dit meteen verschil maakt in het aantal weken. Nu is mijn zus dus nog ongeruster en denkt dat het niet goed zit! Balen dus. Iemand ervaring mee?

Groetjes mamaa29

Hoi ,

Ik had ook een te klein vruchtje met 7 weken. Kreeg de week erop weer een echo en toen was het wel goed, ikhadhad geen bruin verlies, maar dat kan ook heel goed nog innesteling bloed zijn.

Ben nu inmiddels 17 weken en 4 dagen zwanger en alles is goed met het kindje.

Groetjes kim

ok dat is heel fijn, zei heeft over een week ook weer een echo! Ik vermoed toch echt wel dat het goed zit. Wil niet zeggen dat het niet mis zou kunnen gaan maar dat kan altijd nog!

Hoi,
Ook ik had bloedverlies... en blijkbaar was mijn eisprong toch later dan ik zelf had gedacht, want ook mijn vruchtje was te klein n.a.v. mijn eigen bereking (scheelde 4/5 dagen). En nu al bijna 20 weken zwanger! Wel veel echo's gehad i.v.m. het bloedverlies wat heel fijn is. Bij mij hebben ze nooit gezegd dat het duidde op een afwijking o.i.d. Het is idd zo dat ze makkelijk 'verkeerd' meten als het vruchtje zo klein is. De verloskundige zei tegen mij dat zodra ze een mooi kloppend hartje hoorde de kans dat het mis zou gaan nog 1% zou zijn...
Groetjes, Ilse

Wat fijn zeg dat je zus alweer zo snel zwanger is! Wat een onzekerheid toch steeds. Snap niet dat ze dat tegen haar gezegd hebben terwijl ze juist kwam voor het geruststellen..... Ik hoop dat alles goed mag gaan!

Bij mij was het vruchtje ook een paar dagen te klein bij de 7 weken echo, maar bij de echo van 8.2 weken ( extra echo door bloedverlies) kreeg ik weer een dag extra. Volgens mij is het gewoon heel moeilijk meten als het zo klein is.

Terug
Bovenaan