iemand ervaring met een tweede keizersnede?

Ik ben even benieuwd of hier dames zijn die een tweede keizersnede hebben gehad...

Mijn eerste is met een ks geboren, omdat hij te groot was. Nu ben ik 33 weken zwanger van de tweede en krijg ik zo te zien weer een groot kind.

Ik vraag mij af hoe jullie hier mee om zijn gegaan en wat jullie gyn hierover heeft gezegd. Boden ze een ks aan of moest je er echt om vechten. Of ben je teleurgesteld geweest dat het niet op natuurlijke wijze kon?

gr mama van MD

hai mama van MD,
ik heb geen ervaring met 2e ks. Omdat er nog niet is gereageerd, wil ik je advoes geven deze topic ook even bij voorjaarsforum en zomerforum neer te zetten. Niet alle moeders kijken hier, terwijl ze je wel kunnen antwoorden (weet dat er aantal dames zijn met meedere ks). En misschien in de geschiedenis zoeken van dit forum? Er is tijdje terug topic over meerdere ks geweest.
Hopelijk mag jij zelf ook zeggen hoe je erover denkt en wordt je serieus genomen. Toitoi straks met bevallen, hoe deze ook gaat verlopen!!
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap (via ks)

Hoi mama van MD, ik heb zojuist een topic aangemaakt om te vragen of er iemand 3 keizersnedes heeft gehad, dus misschien heb je iets aan mijn verhaaltje. Bij mijn 1e kindje bleek tijdens de bevalling dat ze niet ingedaalt was en kreeg ik een keizersnede en mijn tweede was met 36 weken niet ingedaalt en toen heeft de gyn. beslist dat we dit weer met een kz zouden doen. Ik ben heel snel herstelt van beide kz en denk nu zelfs aan een derde kindje dat dan ook weer via een kz ter wereld moet komen. Mijn kids waren allebei niet extreem zwaar bij de geboorte 3400 en 3660 gram maar blijkbaar is mijn lijf niet zo geschikt om kinderen op de wereld te zetten. Mijn gyn heeft tijdens de 2e zwangerschap al een beetje laten doorschemeren dat een vaginale bevalling er misschien niet in zat dus een echte schok was het niet echt, maar stiekem zou ik ook wel lekker thuis hebben willen bevallen. Geen 5 dagen ziekenhuis maar lekker met je gezinnetje thuis, vooral omdat ik al een dochtertje had en dat voor haar ook leuker is als mama gewoon thuis is. Ik heb mezelf voor gehouden dat het einde resultaat het belamgrijkste is en niet de manier waarop dat bereikt wordt. Veel sterkte met de rest van je zwangerschap en de bevalling, groetjes Loes

dank je wel voor je reactie.

Ik zal het nog even afwachten wat de gyn zegt. Ik ben bijna 34 weken en verwacht binnenkort toch wel een gesprek over de bevalling.....we zullen zien!

gr mama van MD

Hallo!

Ik heb (nog) geen ervaring, maar wilde je toch even mijn verhaal vertellen:
Ik ben op 28 september via een keizersnee bevallen van onze prachtige dochter Maaike. Zij was veel groter dan de vk had geschat, nl. 56 cm en 4685 gram en dat ging dus niet passen! Mijn ontsluiting bleef dan ook hangen  op 8-9 cm.

In het nacontrole-gesprek met de gynaecologe, afgelopen maandag, werd gezegd dat ik de volgende zwangerschap  alle controles bij de gyn moet komen en dat er via een reeks van echo's wordt gekeken of dat dan weer zo;n grote baby wordt. Mocht dat zo zijn, dan wordt er bij 38 weken een geplande keizersnee uitgevoerd. Mocht de baby kleiner zijn, dan zou ik moeten "proefbaren" (dus gewoon proberen te bevallen) en pas een keizersnee als dat niet mocht lukken.

Bij mij wordt er nu dus al op voorhand gesproken over een 2e keizersnee in het geval dat mijn volgende baby weer zo'n klein reusje wordt.....alsof ik trouwens nu al zou moeten denken aan de 2e, mijn dochtertje is nog geen 7 weken...
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Groetjes,

NathalieMS

Succes vrijdag! Toch best spannend.
Je kan jezelf goed voorbereiden door je evt vragen/ onzekerheden/ onduidelijkheden op te schrijven en mee te nemen, zodat je zeker weet dat je ze stelt.
We horen t hier weer,
groetjes mira

Terug
Bovenaan