Iemand ervaring met een tweede keizersnede?

A

Anoniem

Guest
Dag allemaal,

Ik ben zelf van het decembet forum en ga nu nadenken over mijn aanstaande bevalling van ons tweede kind.

Nu ben ik benieuwd of hier dames zijn die een tweede keizersnede hebben gehad...

Mijn eerste is met een ks geboren, omdat hij te groot was. Nu ben ik 33 weken zwanger van de tweede en krijg ik zo te zien weer een groot kind.

Ik vraag mij af hoe jullie hier mee om zijn gegaan en wat jullie gyn hierover heeft gezegd. Boden ze een ks aan of moest je er echt om vechten. Of ben je teleurgesteld geweest dat het niet op natuurlijke wijze kon? Of hebben ze je geprobeerd eerder in te leiden?

gr mama van MD

hoi

Ik heb in december mijn 2e ks gehad, en zal in april de 3e krijgen (een verrassingsbaby!)

Ik had bij de eerste een spoed ks door een hellp insult en bij de 2e weer. Ik voelde het al aankomen want ik was nog maar 34 week toen ik opgenomen werd en inleiden doen ze niet als je al een ks hebt gehad (tenminste hier niet).

Vond het herstel wel makkelijker de 2e keer trouwens, wist natuurlijk ook wat ik kon verwachten.

groetjes

Hoi!
Ook ik heb er 2 gehad.  De eerste kreeg ik, omdat ik niet genoeg ontsluiting had (na 31 uur weeën nog maar 4 cm!) en mijn zoontje het moeilijk kreeg in de buik. Ik heb daar nooit verwerkingsproblemen over gehad.
Bij de 2e mocht ik het weer zelf proberen (wel in het ziekenhuis), maar na 7 uur (en een weer niet vorderende ontsluiting) kreeg ik buikpijn (jaja, tussen de weeën door). Binnen een half uur werd mijn dochtertje gehaald. Op de OK bleek mijn baarmoeder al aan het scheuren te zijn rond het oude litteken. Maar ook hier geen verwerkingsproblemen. Ik was gewoon blij dat beide kindjes gezond en wel ter wereld waren gekomen.
Het helen duurde langer, maar ging gemakkelijker, omdat ik inmiddels wel wist wat wel en wat niet kon.
Trouwens, een 3e zal er hier niet komen. De "angst" voor een nieuwe scheur is bij mij wel groot.

Veel succes en laat alles gewoon over je heen komen!

Groetjes, Ingrid

bedankt voor jullie reactie.

Ik ben benieuwd wat mijn gyn gaat voorstellen, ik moet bijna weer voor controle (34 weken....)

gr mama van MD

Terug
Bovenaan