iemand ervaring met emesafene tegen misselijkheid

A

Anoniem

Guest
ik ben 14 weken zwanger en alleen maar misselijk ik heb van de dokter emesafene gekregen en nu helpt dat niet heel goed ik moet nog steeds spugen heeft iemand hier ervaring mee?
groetjes diane

Hoi,

Ik ben ook zo ziek geweest van week 5 t/m week 14. Nu gaat het gelukkig beter! Ik heb ook, net als bij mijn 1e zw.schap, Emesafene gekregen. Nu hielp het eigenlijk helemaal niet en bleef ik maar overgeven. Ik heb toen Promethazine gekregen. Dat hielp tegen het spugen (nog maar 1 of 2x per dag), maar de misselijkheid is de gehele periode gebleven. Maar belangrijk is dat je niet uitdroogd en een beetje op krachten blijft!
Vraag je huisarts eens naar dit middel. Wie weet helpt het jou ook iets.

Veel sterkte (weet hoe je je nu moet voelen.............)!
Patricia
21weken

halo,
 ik was bij mijn eerste 2 zwangerschappen ook heel misselijk en bij de tweede zwangerschap heb ik pas emesafene gekregen, het hielp de eerste week en daarna niet meer.
Ik heb nu ergens op internet gelezen dat primperan beter werkt dan emesafene en dat het ook beter is (voor de baby) ik geloof wel dat je voor een recept naar de dokter moet, en je kan ook nog iets homeopatisch proberen en dat heet okugest (vsm)
Ik ben zwanger van de derde en ik heb nu nog geen last van misselijkheid( wel van een lage bloeddruk daardoor duizelig) maar als ik dat nog wordt dan ga ik die dingen wel proberen.Hoop dat je hier wat aan hebt.
sterkte en ik hoop dat het snel over is, groetjes Noza

Ik heb eerst Metoclopramide gekregen. Dat hielp bij mij helemaal niks. Daarna heb ik Domperidon gekregen en dat was echt een wondermiddel voor mij. Vanaf het eerste tabletje merkte ik al verschil.

Groetjes Jada

Hallo,

Bij zowel mijn eerste als tweede zwangerschap heb ik emesafene en volledige bedrust voorgeschreven gekregen van mijn huisarts. Deze combinatie werkte prima. Ik moest nog wel vaak overgeven, maar ik droogde niet uit. Met andere medicijnen heb ik geen ervaringen, maar voor mij hielp emesafene goed.

Ik hoop dat je je snel beter voel!

Groetjes Belle

Hoi hoi,

Ik heb ook emesafene gekregen van de huisarts. Eerst in pilvorm maar dat hielp ook niet. Ik ben toen uitgedroogd in het ziekenhuis beland. Daar hebben ze me emesafene in zetpil vorm gegeven en dat hielp wel (die kan je ook niet uitspugen). 1x 's ochtends, 1x 's avonds en het liep gesmeerd! Ik ben nu net een halve week gestopt (16,5 weken zwanger) en ik ben niet meer misselijk.

Veel succes en ik hoop dat je je snel beter voelt.

Groetjes
Bientje

Terug
Bovenaan