Iemand ervaring met Friso dieetvoeding?? (die voor krampjes)

A

Anoniem

Guest
Wat een gekloot!
We gebruikten eerst Nutrilon speciale voeding maar deze is uitverkocht bij bijna alle winkels hier in de buurt..
Dus heb ik Friso meegenomen dit was geen probleem volgens CB..

Wij doen precies wat er op de verpakking staat met klaarmaken maar er blijven gewoon klonten melk aan de zijkant zitten die langzaam in de speen zakken..

Iemand ervaring hiermee en/of tips??

x Lies

Ik gebruik ook nutrilon maar heb misschien wel een tip.
Ik weet dus niet wat er op je verpakking staat over bereiden maar het kan helpen om eerst je water warm te maken en dan de veoding toe te voegen. Zo moet het namelijk ook als je JBPM toevoegt aan de voeding. In de voeding die je nu hebt zal daar waarschijnlijk ook wat van aan toegevoegd zijn net zoals de omneo van nutrilon. Misschien dat er bij die je nu hebt net wat meer is toegevoegd waardoor er klontjes ontstaan.
Op de verpakking van het JBPM staat namelijk dat als je dit in combinatie met oa omneo gebruikt je het water eerst moet verwarmen (en het poeder alvast met de voeding moet mengen) omdat er anders klontjes kunnen ontstaan.
Ik volg dit nu en heb inderdaad nooit klontjes in mijn eten...

Ik hoop dat dit bij de friso voeding ook werkt!

Ik gebruik de gewone voeding van Friso, maar heb dus nooit last van klontjes, maar maak het dus wel altijd eerst warm, het water dan en doe dan pas de poeder erin.
Hoop dat het nu beter gaat!

Liefs Hilma.

Hoi Lies,

Wij hebben Friso Comfort. Soms zitten er wat klontjes tegen de zijkant van de fles maar als je goed schudt (ongeveer 30 sec.) en het water is goed warm van te voren moet dit verholpen zijn.

Groetjes,
Rosanne

Wij hebben nu warm water geprobeerd dat werkt wel goed..
Zijn er tips om de fles sneller af te laten koelen??

Na een half uur gehuil zijn we het wel zat! :)

de fles in een pannetje koud water zetten....

ik kook 2 keer per een waterkoker vol water en als ik dan voeding nodig heb zet ik even een paar tellen de koker aan tot de gewenste temperatuur en dan in de fles..

voorheen maakte ik het water warm in de magnetron tot de goede temperatuur maar ik gebruik nu grote flessen en die passen niet in de magnetron..

Liefs Pascale

Dat deed ik eerder ook veel zo met de waterkoker..
Maar deze voeding lost alleen maar op in heet water..

Ik doe nu 100 ML heet water, 5 scheppen erdoor mengen en dan nog ongeveer 50 ML koud water.. Dan is ie na 5 minuutjes op de goeie temperatuur..

De klontjes die nu nog blijven zitten een beetje op de bodem meer niet!

Thanks voor de reacties! Er zijn zo ineens wat dingen waar je zelf bijna niet aan denkt..

Xx!!

Terug
Bovenaan