Iemand ervaring met fysio / babysleep ivm plat hoofdje

A

Anoniem

Guest
hee dames,

Onze dochter van 14 weken gaat naar de fysiotherapie ivm haar hoofdje wat afgeplat is.
Zou zo graag eens jullie ervaringen willen horen of het echt geholpen heeft en of
een babysleep heeft geholpen (een soort kussen dat ze op hun zij kunnen liggen) Onze dochter moet nl de hele dag op haar zij liggen en ik heb mn twijfels of dat dat wel goed
is voor de groei..

Heeft iemand ervaring / tips enz????

Liefs Chantal
(moeder van Lotus, 14 weken)

Hoi Chantal,

onze middelste zon had ook een sterke voorkeur voor één kant en toen hebben we een babysleep gekocht en hem daarin laten slapen. Hij hoefde nog geen fysio, maar we moesten wel meteen actie ondernemen. Voor hem was de babysleep ideaal. Na een paar maanden was er geen verschil meer te zien tussen de beide kanten.

groetjes van Marloes

Wij hebben tips gekregen om de voorkeurshouding 'af te leren' en dat werkte super bij Lotte. De afplatting is weg en ze heeft het helemaal zelf gedaan.

tips:
- Leg haar anderom op het aankleedkussen, zodat ze op haar   niet-voorkeurskant ligt om naar jou te kijken
- Leg haar op haar zij in de box (wel er bij blijven natuurlijk)
- Draag haar eens op je andere arm als ze een voorkeur voor 'kijken' heeft

En zo zijn er vast nog wel wat dingen te bedenken waardoor je haar naar haar niet-voorkeurskant kan draaien.

Succes!
Groetjes, Marisa

Hoi. Ik heb die babysleep voor mijn oudste zoontje ook gekocht toen zijn bolletje scheef begon te groeien, en nu voor mijn jongste gebruik ik hem weer hoor. Ik heb het idee dat mijn jongste ook veel lekkerder slaapt op zijn zijtje... Als ik hem 's nacht gevoed heb draai ik hem op zodat ie mooi op iedere kant evenveel ligt.. Overdag ligt ie gewoon op zijn ruggetje.
Ik vind het ideale dingen hoor!!!!
Gr. Anne-Marie

Hoi,

ons zoontje krijgt ook fysio omdat hij een voorkeurshouding had/heeft naar rechts.
Wij hebben van de fysio een soort kussentje gehad (weet niet ofdat babysleep heet), maar dan moet je hem op zijn zij leggen, en ligt er een soort kussentje voor, zodat hij niet op zijn buikje kan rollen.
Bij ons zoontje helpt dit super, en hij ligt nu ook graag op links

Succes!!

Groetjes Debby.

Morgen komt de fysio voor onze Tijl (morgen 3 maanden) voor de 2e keer. Ook afgeplat hoofdje en voorkeurskant. Ik doe al alles via zijn andere kant, leg 's avonds zijn hoofdje ook naar de andere kant, maar dat ligt vervolgens toch weer naar links.
Bij buikligging en rechtop dragen zie ik ook duidelijk dat zijn nekspieren aan de rechterkant niet zo sterk zijn, want hij vindt het erg moeilijk om naar rechts te kijken. Liggend gaat dit wel goed.
De fysio zei dat die babysleep opeens werd afgeraden door CB, maar misschien vraag ik er morgen toch naar.

Ik heb de babysleep aangeschaft bij ons tweede kindje en heb haar vanaf het begin erin gelegd en ze vond het heerlijk om iets tegen haar buikje en ruggetje te voelen en ze heeft er een mooi rond koppie van over gehouden.

Ook Levi heb ik er vanaf het begin ingelegd en hij vond het ook erg prettig en heeft ook een mooi rond koppie dus wij waren erg blij met de babysleep.

groetjes chimene

hallo dames!!

Bedankt voor jullie reakties tot nu toe, valt me toch wel op dat er dus wel veel
beebs zijn die echt een voorkeurshouding hebben. Onze dochter heeft inmiddels ook
een babysleep. Hoop dat het gaat werken, maar zou nog graag van jullie willen weten of jullie jullie kindertjes ook constant op zijn/haar zij leggen of toch ook nog wel op de rug.

Liefs Chantal
(moeder van Lotus, bijna 15 weken)

Terug
Bovenaan