Iemand ervaring met hypno birthing cursus?

Hi allemaal,
Ik heb gezocht in het forum maar helemaal geen topic over hypno birthing kunnen vinden.
Ik ben heel benieuwd of hier vrouwen zijn die deze cursus hebben gedaan, of juist expres niet hebben gedaan!
Ik ben helemaal voor een natuurlijke bevalling en zou mij graag zo goed mogelijk willen voorbereiden (voor zover het kan natuurlijk). Mijn doel is wel echt om een rustige en misschien bijna spirituele ? bevalling te hebben.
Mijn moeder vind het typische “new age” onzin en zegt dat je dit al bij de “normale” bevalling cursussen krijgt. Gezien het een groot bedrag is de hypno cursus twijfel ik toch wel.
Wat denken jullie?

Hoi! ja ik heb de cursus hypno birthing gedaan! Ik heb er enorm veel aan gehad en ik vond het echt totaal niet zweverig maar juist erg informatief!
ik heb hem overigens volledig online gedaan ivm de lockdown vorig jaar.. 
Ik wilde thuis in bad bevallen maar dat is uiteindelijk niet gelukt, maar dat kwam door de ligging van m'n kindje (sterrenkijker) en heeft dus niets te maken gehad met mijn voorbereiding. Tijdens mijn bevalling heb ik zeker wel wat gehad aan de cursus, maar ook tijdens de voorbereiding op mijn bevalling heeft de cursus bij mij voor een hele fijne innerlijke rust gezorgd. 
Als jij je er goed bij voelt, moet je het vooral doen. Volg je hart en als jij denkt dat dit het beste bij jou past zou ik er lekker voor gaan en de mening van anderen naast je neerleggen.. Ookal is het de mening van je moeder, die is wel lastig om naast je neer te leggen, maar jij moet bevallen!
Succes met je keuze!
ps je zou even bij je zorgverzekeraar kunnen checken of ze (een deel van) de cursus vergoeden. 

Hee hoi!
Ik heb de cursus gedaan en ben vol zelfvertrouwen en heerlijk ontspannen de bevalling ingegaan. Ondanks een paar haken en ogen toch een hele rustige bevalling gehad en ik was na afloop echt trots op mezelf. Het heeft me echt geholpen om een bubbel te maken waar niks me uit heeft kunnen krijgen. Ja dit en het bevalbad ?

Terug
Bovenaan